Tuesday, March 17, 2009

MATTA Fair..

Hari ahad ari tu.. aku pi MATTA fair dekat PWTC.. ngan FUZZ..AWE..and WAN.. aku memang takde tujuan la kan.. menebeng jer orang dah ajak... dorunk ni plak kaki berjalan...so pameran macam ni memang berguna sangat la pada dorang...sebab pameran ni sumernye pasal pelancongan...pakej pelancongan...pakej hotel...promosi pelancongan...aku pun tak tau kenapa dan macam mana nak cerita pasal MATTA FAIR ni..coz frankly..i did'nt care... -__-" ..owh ye..korang tau maksud MATTA?...It's stands for..

MALAYSIA ASSOCIATION OF TOUR AND TRAVEL AGENTS

So yeah...that's all i know...melancong sana...melancong sini....

Since takde banyak cerita..yang boleh dicerita dari aktiviti aku kat PWTC tu.. aku just tempek beberapa gamba yg aku edit pakai Photoscape...*takpe kan aku mention?.. new hobby..hik..

Tempat kejadian...

Macam PC fair meriahnya...

Pintu Masuk..

WAN, AWE, FUZZ..

Dewasa RM3.. :P

"You student ke?..nampak muda lah"...kata nyonya ni kat FUZZ.. seriously?.. -__-"

Ramlah Ram di karpet merah..anugerah anjuran RTM..

Skek punye panjang pameran die..

Guilty pleasure..hik

Bakal ke Phuket...

So itu jer la yang sempat aku snap...sekian terima kasih..

Tak puas ngan photoscape-Out

Sunday, March 15, 2009

A Day With Nurlea Laurielle Lai Lee Abdullah..

Jumaat Lepas...

Aku dapat msg kat facebook...si LKY aka NURLEA..suh miss call..tapi since aku takde kedit...aku call terus...pakai telefon rumah..

Aku -- KAU NAK APA?
LEA -- Kakak kat KJ ni..jom lepak2..lama tak jumpa adik..

*versi pendek katanya..berunsur kekwat plak tu..haha

Anyway..aku mcm terkulat-kulat jap sebab kene terjah tiba2 kan...memang dier dah bagitau akan turun KL minggu ni..lepak kat umah WAZI aka VOLKS...tapi macam biasalah...aku terlupa...anyway..jemputan dari LEA..samalah mcm jemputan dari celebrity...susah nak kata "Lain kali la yer"...lagipun memang dah lama tak jumpa die...see LEA?..pakcik juga boleh bermulut manis...hik

So lepas bagitau Josh[Y] dan mintak die jangan risau macam aku risau teramat sangat tiap kali die nk lepak ngan kawan die...aku pun pun bertolak ke KLSENTRAL...itupun sempat lagi lengah2 layan my baby..berat hati mok tinggalkan die..huhu..

Tapi yang tak bestnya...aku tak dapat bawak kamera..sebab FUZZ nk pakai untuk kereta dier yg rosak teruk eksiden ari tu...yer..die eksiden...Bak jatuh ditimpa tangga...FUZZ plak..dah eksiden di sabotaj jeruk pula...hik

Anyway...lepas jumpa LEA and VOLKS kt Kl Sentral..kitorunk terus gerak ke Kelana Jaya...minum2 kat Restoran...ar...SYED?..SYED BISTRO?..tak ingat sangat..lepas tu baru ke rumah VOLKS...Sampai je kat umah VOLKS...bende pertama yang aku buat...bukak lappy dan online with my baby...dier dah risau sangat...hukhuk

Lepas few hours...chitchat ngan Josh[Y]...sementara tunggu LEA balik dari berdating...*Sempat tu...kitorunk pi makan...potpet2 kat luar...then balik semula kat umah...still aku merungut tak bawak kamera...bukan je untuk my blog..tapi nk share ngan Josh[Y] gak..so memang ralat la jugak...Balik dri makan2..VOLKS terus packing2 barang2 die...sebab nak pergi Teluk Intan...nak siapkan orang kawin..

Aku plak...terus sambung ngadap lappy ngan Josh[Y]...haha...can't get enuff of my baby...LEA pesan..suh kejut 12.30..nk sambung outing2...dier nak membadak...penat balik dari dating la katakan...angau bukan main lagi..hebat sungguh pengangan POPOV...haha..anyway...sebelum VOLKS gerak ke Teluk Intan tadi...die asik perli..."Hmmm ko pecaya la Y...nak bangun kul 12.30 konon..santak ke pagi la jawabnya"...Ok..aku pun mula paham sifat2 seperti itu..haha..so..instead kacau die yang tengah berdengkur...aku layan Josh[Y] ngan aman...muahahaha...sampai aku sendiri pun letih...pastu tidur...

Esok Pagi

9.30 a.m...sayup2 aku dengar sore bapuk tu kejut aku tidur...tapi tak layan...i'm not a morning person...tapi LEA...dgn pintarnya...kejut aku mcm ni..

"Joshy call tu"

Bedesup laju jer tangan aku amik phone..tapi muka mamai..mata mamai...rupa2nya...kelentong baik punya...sungguh cilanat kakak...tapi mata aku lepas tu celik skek...terus ajak aku pi kedai mamak...breakfast...aku cuci2 muka...dah..tu je...aku rasa mcm kali pertama dalam hidup aku...bangun awal pagi..time matahari tgh terik..mata bengkak...pi kedai mamak...bantai maggi goreng...(macam biasa..tetap double)...tapi LEA lagi menarik...mula2 nasik lemak sepinggan..pastu maggi goreng sepinggan...lol...sekali lagi..pakcik menyumpah-nyumpah dalam hati...tak bawak kamera...sumpahan pertama untuk hari tersebut... -__-"

Balik dari sarapan...aktivit pertama...tgh HANNAH MONTANA...sampai tertido balik..haha...pastu pukul brapa aku tk ingat la...NURAFIFI aka FIFTH sampai...terus LEA tak jadi tidur..cucuk2 FIFI...sebab FIFI kuat melatah...dicuit punggungnya...mrasa gelek SHAKIRA satu round... -__-" ...

LEA ajak pegi IKEA..

"Jom pegi IKEA..Jangan tanya kenapa"...

Kalau adik2 suke ppc kt Gayvillion...LEA suke ppc n shopping kt IKEA..apa yg nak dimalukan? tataw...

Tapi yang penting...(#$$#%^^@@@ tak bawak kamera)

LEA tunjuk satu t-shirt ni..kaler kuning...tapi die hias t-shirt tu..dengan meletakkan cermin2 bersaiz kuku..di bajunya...1st thing on my mind?..she must be mad at her Mirror..coz that mirror did'nt give her the right answer..so she smash that mirror..and paste it on her t-shirt... Kalau siapa yg aktif di FACEBOOK..tiap2 hari korang akan tgk status LEA kat FB berbunyi begini...yang penting...LEA has a mirror with attitude...berbanding cermin Mak Snow White...

-- Mirror2 on the wall..who's the fairest of them all...and the mirror says.."You are..You are..You are the fairest of them all...5 years ago la....ops"

Mcm tu la pangai cermin LEA...

Membawa konsep.. Sila-Cermin-Diri-Anda.. ke IKEA..IKANO..dan THE CURVE...memang memanjang kat sana..org tgk baju tu je..nak2 plak time tengahari buta...so cahaya yg memantul balik dri baju die..melimpah ruah tengah2 IKEA...terasa macam masuk club tengahari buta...
-__-"..

Anyway..we had fun...eh..do we?.. but me definitely had fun...we laugh a lot..diss a lot..eh...aku lebih banyak diss la..haha..too bad takde kamera..kalau tak..at least korunk tau la kitorunk lepak mana kan...aku pun jakun gak tgk tempat2 tu..ni kali ke-2 aku pegi The Curve..last time pergi..masa tu beli bra Ex-Mama..untuk IQP.. -__-" ..memalukan...

Kitorunk round2 situ sampai petang je..lepas tu...dier tanya..nk balik or nk ikut die jumpa kawan2 die...aku cakap le nk balik terus...dier pun paham..aku kalau orang yg aku tak kenal...aku akan membisu beribu bahasa dan membatu je..LEA sendiri cakap...takut aku terasa "left out" jer...aku kenal LEA brapa tahun?..baru time ni..dier tgk aku bercakap dengan petah..haha...anyway..

THANKS kak...i had fun...semoga menang tahun ni ek..ops

Stabil-Out

Thursday, March 12, 2009

18sg Lite Lite...

Pada satu malam yang aman...Aku..MELL..FUZZ...bertenet ngan lappy masing2...Aku layan Josh[Y]..MELL ngan gay.com die...FUZZ dgn e-mail2 dier...Masa tu FUZZ belum lagik overdose jeruk btw...

Tiba-tiba FUZZ panggil kitorunk...sibuk sangat nk tunjuk something kat lappy dier...MELL ala2 sekali tengok..dah buat muka horror...menyumpah-nyumpah...mula2 aku tk amik port sangat nk tgk..tapi bila tgk reaksi MELL mcm tu...aku pun tengok la...

Rupa2nya FUZZ tunjuk pic mayat...pic mayat seorang wanita...yang mati dibunuh selepas dirogol...ngeri sikit..but Whatever la kan...aku penah tengok pic2 ganas mcm ni...tapi FUZZ explain...Perempuan ni...ditemui mati..dekat AMPANG WATERFRONT...yup..area tempat tinggal kitorunk...celakalah hidup FUZZ sebab menakutkan kitorunk dan diri dier sendiri malam tu...ape kejadah nya ye...dier meng-google kes itu?..pakcik pun taktau...

Memang aku penah dengar dari MELL...ada kes perempuan kene rogol dek Kelly Ng beramai-ramai dekat area tepi longkang besar belakang rumah aku tu...tapi aku cuba untuk tidak memikirkannya sangat sambil menyedapkan diri aku...kes tu cumalah khabar angin..dari mulut makcik2 yang suka menganyam ketupat kat parking lot bawah apartment ni..sambil "konon2" teman anak main kat taman permainan kat area rumah aku ni... pls..... -__-"

Tapi lepas FUZZ pun bagitau bende yang sama...dengan gambar2 skali dier bagik...aiyo..meremang jap bulu2 yang ada...hik...memang since dapat cerita tu dengan pic skalik..pakcik paranoia semacam je dalam minggu ni...ala2 MELL nak balik pun aku tak kasi..suh tunggu sampai aku tido dulu..pastu sukati la nak balik ke tak..asalkan die kunci pintu...yer...aku jual ikan... Kisah??.. hik..

Anyway..lepas aku tgk gambar2 dan dengar cerita tu dari FUZZ...aku mengadu kat Josh[Y]..

.
.
.

Aku -- Dulu..kat Amp Waterfront ni...area umah abang ni..ada kes rogol dan bunuh..betul2 sebelah apartment abang...FUZZ jumpa berita tu dalam internet termasuk gambar mayat..dier tunjuk kat abang ngan MELL...omg..creepy...

Josh[Y] -- Eee..lama dah ke tu?..

Aku -- Yer..dah lama...omg..i saw the pic of the mayat la baby...half naked and tuuuttt... (nk describe pun seram semacam masa tu..so aku pakai "tuuutt" je la)

Josh[Y] -- Hahahaha...and "tuutt?"

Aku -- You don't wanna know... -__-"

Josh[Y] -- Kena sembelih ker?

Aku -- Aikkk..you google it ke??

Josh[Y] -- Aik..no lah..teka jer..sebab nampak mcm perempuan kena sembelih belakang biebie tadi..

Aku -- BABYY!!!

Ya ampun..pokemon jer..sebab ada la dalam 3 4 saat aku percaya cakap die..dah la dier teka betul..pastu kalau betul rupa2nya sebab die nampak kan..tak ke horror aku..sampai menjerit depan lappy jap.."BABYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY"

Aku -- Omaigod..that is not funny ok...eeeiiiiiiiiiii babyyyyyyy

Josh[Y] -- Jangan2..suara pompuan tu yang korang dengar tu kan...and which baby dengar ari tu..ye tak?..omaigod...the girl is there..watching those who sleep lewat...searching for her murderers...jaga2 tidur malam ni..she could be beside you when you look..

Aku -- Baby..serious shit it's not funny ok..stop it..huhu...

Kejilah...ye...pakcik sendiri tak sangka pakcik penakut.... -__-"

Anyway...inilah die pic yang menghantui aku minggu ni...sampai Mr.Underadar tegur aku kt dapur pun...jantung aku macam nak gugur jap...sungguh mengacau minda aku sampai bantal yg EPPY peluk atas sofa aku ni...jatuh atas betis aku yang tengah wat entry ni pun...aku terperanjat semacam...babik lah...

.
.
.
.

Korunk kalau tak sanggup tengok..tak payah scroll..

.

.

.

.

.

...jangan serik datang blog aku lagik keh...

Menunggu Dengan Penuh Sabar-Out

Wednesday, March 11, 2009

Citer Hospital Lagi Katanya...

Akhirnya FUZZ telah selamat di operate...Insyaallah tengahari besok die balik la..aku sampai Hospital Pantai Pandan Indah pukul 10 lebih tadi kot..Mr.Underadar jemput aku ngan mak FUZZ kat umah..lepas hantar..die pi keje balik...aku teman die ngan mak si FUZZ ari ni...sehari suntuk..duduk dalam wad ni..walaupun bosan..thank god ada wifi...tempat pun selesa..aku tkleh imagine diri aku teman die kat HKL...huhu..cukup2 la carut HKL kan...dorunk tetap berjasa...anyway..here's some pic yang sempat aku snap..untuk tatapan ada semua..*skema mautz..

Berani matik...pose2 romantik depan mak FUZZ kan...berani matikkkkkkk..

Mak FUZZ yg pasrah anak die pose2 romantik ngan lelaki jugak..*matike me?..

Tapi kan...pakcik bukan nak mengata la kan..(statement cliche makcik-makcik sebelum nak mengata)..FUZZ ni gila tau..haha..*matila aku...dalam sakit-sakit tu..boleh lagik turun bawah..pastu keluar..pi bank..kt area pandan indah tu..pastu leh layan smoke kejap...sambil berjalan macam orang baru lepas sunat...he just dont give a damn.. -__-"...org lain duduk diam2 dlm ward..mengharapkan orang lain yg buat keje untuk dorunk...tapi muka FUZZ aja yg turun naik wad...:P..

FUZZ memberikan pose Ada-Aku-Kisah?...hik...pakcik pun tak kisah...sebab bukan usus aku yang kene potong...atau dipotong lagi...haha..*chabutt..

Anyway...dalam bosan-bosan ni...aku terjumpa program PHOTOSCAPE dalam lappy FUZZ ni...aku teringat Josh[Y] penah bagitau..die edit pic2 die selalu pakai PHOTOSCAPE n CS3...so..aku main2 la bende alah ni...sumer bende aku hentam jer try...mrasa pic pertama hasil dari PHOTOSCAPE...



Crazy In Love-Out

Sunday, March 08, 2009

Hantu Jeruk Perut..

Boleh tak korang abaikan title tu..hik

Di suatu malam..(yang dah nak pagi)..MELL tumbuk sambal dalam bilik ngan mat susly kesayangan die...aku kt ruang tamu..chat ngan my Baby JOCHIE MOCHIE..hik..tiba2 fuzz keluar...geledah peti sejuk..geledah kabinet...mencarik snack..(that's what i tot la)...

Belum sempat aku tanya kenapa...dier kata sakit perut...aku igt nk memerut..i was like.."whatever"...tktau plak..sakit tu serius...pastu Mr.UNDERADAR plak kuar masuk bilik buat ramuan...jamu2 untuk perut FUZZ minum...aku tengok jer..

Esoknyer tu...tgh mamai2..aku terjaga...bunyik orang datang rumah...dah la aku terbongkang tengah2 ruang tamu..depan lappy..bukak je mata..ada 3 orang..berdiri tgk aku...si AZIE..YUS..ngan AZRI..(adik si AZIE)..terbeliak biji mata aku...AZIE ngan YUS..aku ok lagik..walaupun tak selesa...ni si AZRI...tu 1st time die dtg umah tk silap...so..kekok skek...dah la gemuk..buruk plak tu..lepas tu bangun dari tido..mata bengkak..muka sembab..rambut kembang..tk tentu arah aku dibuatnya dlm keadaan mamai...

Dengan mamai2nya...aku dgr FUZZ pesan... "kalau merks kene tahan kat wad nanti..uols tolong bungkuskan dress merks 2 3 helai..sakit2 pun mesti mabelos nok" ...

Aiyo..mesti major punya mamai ni... -__-"..baju 3 helai..hmm ok..*kata Y dalam hati... bley.

Lepas tu aktiviti chatting mating..*erk.. ngan my baby pun berjalan seperti biasa...dalam tengahari cmtu kot...time aku mandi..dapat call and sms dri AZIE dan FUZZ...suh packing baju2 FUZZ sebab bapuk tu kena tahan kat wad..2 3 hari gitu..kelam kabut la aku mandi...packing baju dier...gedebak gedebuk gedebak gedebuk...telefon Josh[Y]...aku tk dpt teman die sebab kene pegi hospital...dan tunggu YUS ngan AZRI..sikit punya lama...aku ingatkan dorunk dari Hospital Ampang...rupa2nya..Hospital Kuala Lumpur...sempat masak ngan makan lagik patutnya...:P..but fine...

Sambil cuba mengupdate kan Josh[Y] what i've been doing at that moment..(tapi kadang2 lupa gak..:P sowi baby)...Aku drive ke HKL..bawak kereta manual AZRI...yg aku asik ingat auto..sebab dah terbiasa bawak auto...hehe..masuk gear tk tekan clutch...mampus... -__-"...2 3 kali gak kereta tu mati tgh jalan...sib baik YUS kata..AZRUL pun bawak mcm tu..(another AZIE punya adik)...so..tkde la rasa bongok sangat... -__-"...cukup la aku bongok sebab tak reti jalan nak pergi HKL tu...hik...masa on the way tu..aku sempat la tanya YUS...apa sakitnya si FUZZ tu...katanya Apendiks...

Sampai kat HKL...kitorunk terus carik wad 13..sebab tu yang FUZZ bagitau dlm phone time aku mandi tadi...tengok kat board tu...nama FUZZ (korunk tau tak FUZZ ni bukan nama sebenar? :P) takda...so..kitorunk masuk dlm tu..tgk katil 1..sampai 30...yang kelakar tu..aku ngan YUS..masa carik FUZZ..fokus kt kepala die yang botak lite2 tu je..LOL...tgk siapa yg botak2 gebu dan bermulut bising..haha..tapi tak jumpa..majoriti dlm wad tu..sume warga emas...ada la dalam beberapa minit..aku ingat wad ni untuk orang2 tua jer...sampai kene tanya jururawat kat situ...rupa2nya kat katil nombor 4..tadi tak nampak..sebab ada nurse berdiri sebelah dia..sambil picit2 perut die...so kitorunk tak nampak la kepala die...hik..


Wad 13..(jadi tajuk citer hantu pun bole)

Aku rasa mcm baru tadi FUZZ rungut..seluar yg dier pakai tu punya la besar sampai 3 4 orang leh masuk dlm tu...hik


AZRI, FUZZ, YUS aka AVANG YUSRY..haha

Speku punya speku...FUZZ sakit perut tu pasal makan jeruk 2 balang kat dapur tu...bukanla aku kata die perabihkan 2 balang tu..tapi mmg 2 balang kt umah tu dier makan sorunk..mmg siang sebelum dia sakit perut tu..die bantai bende tu semangkuk...memang dasar hantu jeruk purut orang tua ni...

Masa kitorunk datang ni..FUZZ dijadualkan kene operate esoknya...tapi..FUZZ pulak sik maok dioperate di sinun..(sekali sekala)..die kata nk operate kat Hosp Ampang instead...sebab die tak selesa ngan enviroment kat situ...bunyik org tua yg mengerang-ngerang sakit dlm wad tu..buat FUZZ rasa horror...apatah lagi kalau bermalam kat situ..bunyik tu akan mendatangkan rasa gerun...sampai nk pi toilet pun takut..dah la siang2 tu pun..AZRI nak masuk toilet pun takut..sebab ternampak baju kurung dalam tu...aku tanya.. "tandas perempuan ke FUZZ?" ...FUZZ kata.."tak lah..masuk je"..terus pakcik attack...

"Ko drag ke dalam ni nok?"...

Tapi yg penting AZRI tak berani masuk tandas sebab ternampak baju kurung...like duh~~~ ntah2 pesakit punya kan...hik..

Anyway...bukan tu jer...FUZZ kata..ada orang baru meninggal kat katil yang satu line dengan die...so makin kuat la niat die nk tukar hospital...i was like..."duhhh~~ dalam hospital pun kan..people died in hospital like a lot la.."..*matilah mulut..tapi cakap dalam hati jer la...anyway..lepas nurse2 kat situ kata FUZZ Boleh keluar dri situ...FUZZ pun isik borang...itupun nak tunggu borang datang...wat sakit hati...tak kisah la..maybe proses die lama sangat kot...sempat gak la..nurse2 tu duduk semeja...borak2..ketawa2...nak kata jual kuih raya...raya lama lagi..so pakcik speku dorunk jual AVON...FUZZ pulak mcm tak sabar...lama sgt ke prosesnye..so dia pergi la kt nurse2..nak tanya dorunk..Lama lagi ker?...aku sempat pesan..suh dier cakap kat nurse2 tu..."Uol jual AVON kah?..nk tgk katalog boleh?"...pastu nurse tu jawab...

"Tunggu kejap yer..saya nak SMS ni.."


.


.


.


.

What????

.


.


.


Kadang-kadang kan?..macam nak hempuk kepala die atas meja tu pun ada..tapi pakcik takleh la nk carut lebih2..nanti Mr.UNDERADAR akan memberi respon yg berapi-api..sebab die sangat protective dgn tempat kerja die...lepas tu terpaksa plak pakcik delete komen die..*larikkkk..haha..jahat tul pakcik..anyway..layanan2 macam ni..memang dah banyak kali didengar dri mulut ke mulut..masuk ke majalah..sampai ke TV..pastu dalam blog...sampai dah basi pun topik ni kan...apa2 pun..asalkan orang tua tu cepat sembuh..pihak hospital pun ada sistem die sendiri kan...kalau takat aku ni yg pernah masuk hospital sekali je..tu pun time sekolah rendah (darjah dua tak silap)...tak payah banyak songel..

Si AZRI curious..tak sakit ke dier cucuk..dan time dier cabut kat tangan FUZZ ni...aku mcm tak amik port sangat..sebab aku pun pernah kene injection kan..so aku agak..sakitnya sama je..cuma die tak cabut balik je kan....sampai la time sebelum balik tu...time nurse kuarkan bende alah ni dari tangan FUZZ..aku ngan AZRI mcam ternganga kejap...yg aku pulak ala2 loya sikit..sebab tekejut tgk..mcm mana rupa bende ni...aku igt mcm jarum2 biasa je...dah la plastik..pastu mcm tumpul je..panjang kat 2 inci setengah kot..aiyo..horror pakcik...haha...

Anyway...harap-harap kalau bukan Hospital Ampang...hospital lain jugak bersedia ( FUZZ masih memilih hospital) ngan kerenah FUZZ...kalau tak mau FUZZ naik hantu...sampai jadi HANTU JERUK PERUT...

Mana jeruk ku!!!!!

Hik..k lah..sian Josh[Y] tunggu aku update blog tak siap2..sebab sambil2 wat bende lain..ni mandi pun belum lagi...bile dier dah tarik muka mcm ni..

Lagila aku sik maok tinggalkan lappy...haha..

Dah pukul 8 malam tapi belum mandi-Out

Friday, March 06, 2009

Thinking Of You

Comparisons are easily done
Once you've had a taste of perfection
Like an apple hanging from a tree
I picked the ripest one
I still got the seed

You said move on
Where do I go
I guess second best
Is all I will know

Cause when I'm with him
I am thinking of you
Thinking of you
What you would do if
You were the one
Who was spending the night
Oh I wish that I
Was looking into your eyes

You're like an Indian summer
In the middle of winter
Like a hard candy
With a surprise center
How do I get better
Once I've had the best
You said there's
Tons of fish in the water
So the waters I will test

He kissed my lips
I taste your mouth
He pulled me in
I was disgusted with myself

Cause when I'm with him
I am thinking of you
Thinking of you
What you would do if
You were the one
Who was spending the night
Oh I wish that I
Was looking into...

You're the best
And yes I do regret
How I could let myself
Let you go
Now the lesson's learned
I touched it I was burned
Oh I think you should know

Cause when I'm with him
I am thinking of you
Thinking of you
What you would do if
You were the one
Who was spending the night
Oh I wish that I
Was looking into your eyes
Looking into your eyes
Looking into your eyes
Oh won't you walk through
And bust in the door
And take me away
Oh no more mistakes
Cause in your eyes I'd like to stay...

Huhu..I am soooo ADDICTED to this song..i love the melody..love the lyrics..love KATY PERRY'S breathy voice..i listen to this song..every day..and..every night until i sleep...BBB please tell me u love this song to..hukhuk..when it comes to music..i love 2 share it with BBB..hehe..

the song is saying that she lost her only true love and trying to get over him hard or that she doesnt really want to get over him... she doesnt think there anyone as good.. as her first love..

Seriously...this song has touched me la...real deep...not that it has something to do with me la...Josh[Y] jangan fikir bukan-bukan plak ye..:P..

Thursday, March 05, 2009

Layout..

Aha yup..aku tukar layout lagik..:P

Taktau la kalau ada yang perasan...I Love my old layout...Tapi i dunno what happen..my banner has been remove n deleted..banyak yg dah jadi lain..dah tanya member2 lain gak...dorunk pun nampak bende yg sama...Josh[Y] pun nampak bende yg sama...

Terpaksa la tukau...

No....I Dont Have an I-PHONE.. -__-"

mencik la..

And what happen to my 'RECENT POST' and 'RECENT COMMENT' section?...kenapa kosong..lepas aku paksa diri aku wat entry ni..kenapa kosong lepas aku test komen kat entry sendiri?..

Eh Kejilah!..

Nasib baik cantik...(pada mata aku la)..

And what/Why the hell is BRIAN KINNEY from QUEER AS FOLK doin in DESPERATE HOUSEWIVES?.. weird... obviously aku dah lama tak tgk Desperate Housewives..

Telan Ubat Selsema Lagik-Out..

Sunday, March 01, 2009

HAPPY BESDAY LAHANAT..

Haha..macam ni lah rupanya yer..bila saya..sebagai blogger suka-suka..dapat panggilan setiap hari daripada KB..mintak post entry besday...maka dengan itu entry ini bakal kelihatan seperti minyak panas yg kiter renjis2 air di dalam nya...

Anjeng sgt..

Anyway...26 FEBRUARI yg lepas... KB pakcik.. TEDDYPSYCHO aka RATU CECERK/BEBONG SETAPAK dgn crown halimunannya aka BIMBO BOY aka DINO aka MASRI MANIS aka DIDI ALIAS bin DUMBLEDOOR.. >:P ..telah selamat menyambut ulang tahun hidupnye yang ke 24 tahun...maka dengan itu...sebagai sahabat yang baik lagi terpuji..ingin aku ucapkan...


SELAMAT HARI JADI
MOGA PANJANG UMUR
MOGA MURAH REZEKI
MOGA CEPAT DAPAT KEJE
MOGA CEPAT BERLAKI
MOGA TABAH BERHENTI DARI CECERK
INSAP-INSAP LA CARIK PUBLISITI



A birthday is just the first day of another 365 day journey around the sun...So enjoy the trip naa..

Ok la tu nohh..pakcik nak packing..jap lagi flight nak ke Limbang sampai...tido umah Josh[Y]..dalam erti kata lain...*larikkkk

Monday, February 23, 2009

Feels Good To Be Home..

Hik..Adik2 aku yang lain..maybe korunk dah kenal kot..sebab penah post dalam ni..tapi yang kecik ni..bukan adik aku...FIFI n FARA..kadang amik upah jaga SARAH ni..yup..babysit..dri dier belum boleh merangkak..sampai la pandai berjalan..pandai demand..pandai melepuk..dorunk jaga...she's like part of our family rite now..Tapi si FARA...lahanat sgt..keje duk mengular..dier tinggalkan si SARAH sorang2 kat umah..sib baik aku datang..kalau tak meraung sampai takde sore la budak ni...sib baik la abang ko ni jenis dah lembut hati..kalau tak dulu..aku la yang paling bengis ngan adik2 aku..tak cukup maki..lebam sana..lebam sini..yeah i know..not cool..pakcik insap..tapi skang BABY plak amik alih...tak pasal2 kene maki si FARAH petang tu..

"KO APASAL MERAYAU TINGGAL SI SARAH!!" --BABY

"Kejap je lah!..umah belakang ni je" --FARA

"Kejap bontot kau..Long sampai umah 2.3o tadi ye anjeng" --Aku

"Eh apa plak?! kita kuar rumah kul 3 ok..Long biar betul >:P" --FARA

"Eh..aku tau la pukul brapa aku sampai bongok.. Dgn SARAH MERAUNG-RAUNG kat dalam..sib baik la long datang..kalu tak?!..mampus si SARAH ni sensorunk ko tinggalkan!" --Aku

"Eii..orang kuar sekejap je la.." --FARA

"Bontot ko la kejap..sib baik la aku reti lagi mcm mana nak buat susu budak ni.." --Aku

"NI APASAL PINNGAN TAK BASUH?!..NI LA KO KATA KEMAS??!" --BABY

"DAH KEMAS LA NI BODO!" --FARA

"KEMAS KEPALA HOTAK KAU!..MCM NI KE RUPA KO MENGEMAS?!..BASUH SUMER NI..KEMAS DAPUR NI!" --BABY

Mrasa...BABY betul2 menghayati watak SITI TANJUNG PERAK dlm BAWANG MERAH BAWANG PUTIH...apa2 pun..tu la senario biasa kat umah aku...

Lebih baik hujan batu di rumah sendiri...

Peaceful-Out

Sunday, February 22, 2009

Last Week Kan..

Dah lama tk carut kan?..hik..nvm

Pakcik pi KLCC...dah berzaman rasanya...aku tak pergi sana...so..pada suatu hari yang panas terik..aku gigihkan diri pi KLCC..ikutkan aku benci bejalan dlm panas terik ni..lebih2 lagi balik dari langkawi ari tu...kulit aku terus hitam kata FUZZ...panas tul kat Langkawi ari tu..Tapi aku tk update pun aku pi langkawi kan?..malas kekdahnya...Christmas eve kat JB..The Zone...New Year kat Melaka...Jalan2 kat Langkawi...pegi Port Dickson dah mcm pegi swimming pool Bandar Tun Razak je..kerap semacam...:P..

Anyway..kalau rajin..aku post skek2 pic2 aku di sana...aku nak edit pic2 aku mcm Josh[Y] buat tu..combine banyak2..tapi tak reti..takpe slow2 aku belajar...

Anyway...sampai jer KLCC...lepas smoke sambil2 tgk orang depan Dome tu...baru aku round2 kat dalam jap..tgk latest fashion...tgk fesyen adik2 skang...NO!..haha..me not fashionistas...ko pecaya ke aku tgk fashion..last time aku betul2 bagi perhatian kat bende2 ni..bila lepak ngan MELL..dier mmg gile shopping...dan minat fesyen...walaupun kadang2 masuk kanan keluar kiri bila die start membebel pasal bende2 ni..ada gak la yg masuk siiikiit2 jak..

Ekceli kalau KLCC..satu tempat jer kuar kepala..KINOKUNIYA..hik..yeah...aku suke lepak situ..aku bukan la macam adik2 yang membayangkan diri mereka adalah elite lagi educated..yang IMAH letak dekat nombo 3 dalam entry KLASIFIKASI ADIK-ADIK...cakap sikit punya gah..tapi masuk2..ko lepak dekat section magazine..carik GALAXY..VOGUE..ELLE.."MEN'S MAG"...puh lees la..kedai mamak pun ada kalau takat mag macam tu...bese aku kalau lepak KINO...kalau bukan section komik..*matike me!?..lol..Comic2 tu tak ada kat kedai mamak ok..and NO..bukan Doraemon..bukan Shin Chan..bukan Detektif Conan...atau komik2 yang seMANGA dengannya...aku minat MARVEL..hukhuk...

Owh ye..kalau bukan section komik..aku suke section Horror...Fantasy..Thriller...walaupun aku bukan jenis yang fokus biler membaca..aku jugak membaca sambil belajar...time kt sekolah..tak belajar..mcm ni la jadinya..dah 26 baru terkial-kial nk belajar english kan..hah gasaklah ko Y..




Masa kat KINO ari tu...aku tertarik kat buku ni...mmg aku dah tgk sumer season..kecuali yg HEROES:Fugitive tu kan...Buku ni dier ceritakan..waktu HIRO NAKAMURA..selamatkan GF dier CHARLIE..dlm season 1 kan die tak tunjuk apa yg HIRO buat 6 bulan sebelum CHARLIE mati kene bunuh ngan SYLAR..so buku ni explain sumernye ar...but since kepala aku dah penuh ngan pekataan2 baru..yang buat kepala aku lost sikit..(tapi takda la sampai tk paham jalan cerita kan)..so aku lipat je muka surat tu..dgn harapan next time aku datang..buku tu masih ada..lol..*dorunk takkan trace cap jari kan?... -__-"


Sempat..

Sebelum datang KLCC ari tu..aku sempat cal PENYEK..kot2 dier leh join aku...dier kata lepas die lik keje leh ar...so sementara tunggu die ni la aku lepak KINO...Lepas aku dah tanda buku yang aku baca tu..aku lepak kat tepi DOME tu lagi...tengok2 orang..memang suker tengok2 orang aku ni...apa orang kata ek?...er observe?...

Sempat jugak sorang tour guide ni..Mr.Tanaka (baju biru)..mintak tolong aku dgn dier punya taklimat..die tanya aku apa lagi yang best kat KLCC ni...lepas aku cakap apa yg ada kat KLCC ni..die translate lak kat japanese2 tu...lepas tu aku plak dipaksa berucap..mewakili rakyat2 Malaysia..bagitau dorang..apa lagi dorunk boleh buat selain shopping2 kat KLCC ni...bukan pose2 kaya tapi papa kat restoran2 kaki lima tu..kalau yang betul2 kaya tu takpe la..*matila pakcik...sempat jugak pakcik ajar dak2 muda merangkap kawan baru skek2 pekataan2 UFM kat dorunk...mcm Hansuari/Jantuak/Tarkir/Cindai.. dan yg paling femes.. "MOTIF?"..

Sila berhenti teruja...sebab cerita di atas adalah rekaan (angan-angan) semata-mata..*larikkkkkkkkkkk...haha..mmg lawak le kalau korunk percaya...bak kata RATU KEPOK..

"Kadang-kadang tak masuk"

Tengah syok duk diam2..tgk2 orang..tiba2 aku tgk sekeliling aku jepun..kiri kanan depan belakang..sume japanese...pakcik mimpi kene jajah ke?..owh tidak...dorunk pelancong rupanya..so slow2 pakcik blah sambil senyum2 ye-awak-leh-amik-tempat-duduk-saya... -__-"

PENYEK sms...suh datang times square..sebab dier turun kt situ...aku pun setuju je..dah puas kot tengok2 KLCC ni...kecuali buku HEROES tu je yg tk habis baca..tapi takpe la..leh gak jalan2 tgk orang kat Bukit Bintang and snappy happy life..*matile kak IMAN..(apa khabar die ek)..anyway...patutnye kejap jer dri KLCC ke BB..tapi since dah lama tk berjalan agaknya..aku ingat2 lupe jalan nak ke BB..sempat gak la sesat lite2...basah gak la t-shirt aku bejalan..ngan panasnye lagik...anyway...here's some pic i would 2 share with u guys..yang dah lama tak bejalan ke tempat2 macam ni...tapi kalau adik2 yang dah biasa tu diam2 sudah..aku tau ler tempat2 macam ni rumah ke-2 korang kan.. -__-"

Masa baru sampai PAVILLION/GayVILLION ni..aku tenampak model2 mat saleh ni...jorjes ya amat..nak paparazzi dri depan segan...so snap ajer la dri belakang..terlintas gak..ANTM season baru..ada buat kat Malaysia ke?..Malaysia ni ala2 Milan or Paris ke?..macam tk caya je..designer pun 5 6 kerat..itu pun dari 5 6 org..sorang dua je yang berbakat..yang lain?..over the top..tapi kosong...lebih ruffles je..tapi hampagas...anyway..kaki2 dorunk ya ampun...panjang2 bersih..bebas dari satu sen...Kaki2 macam dorunk ni la..yang ponen2 pegeant berhempas pulas bercukup berciklon untuk mencantikkan kaki masing2...harus ar LKY gak yang paling berjaya dengan kaki dier..Killer Legs ek?..

Ado?..*matila pakcik kene kill ngan legs tu..

Next!!..

Yezza...lokasi penggambaran feveret adik2 semua...hik..aku tengok myspace..FB..kalau adik2 tak membayangkan diri mereka membuat photoshoot untuk Guys 4 Men Next Top Model..sambil memberikan gaya2 haute couture...memang tak sah...owh yer..korunk tau kan pasal G4M Next Top Model tu...aku tak sangka plak bende tu masih ada...last time aku tgk..masih ada..sume posing2 sakan...hazabnya toksah cerita la...but hey...Gay is about having fun kan..so be it...aku nak kasi link..tapi dah lupe..sorry...


Masa lalu kt sini..aku tengok gak..kalau2 ada muka2 yg aku kenal ke..mcm Ratu Kepok ke..KIE ke..Yucky ke..eh..ke Yaki..tah le..anyway...ni pun antara tempat2 yang popular gak dikalangan you-know-who kan...berbekalkan Lappy dan cermin mata hitam..walaupun di malam hari...membayangkan diri mereka berada di malibu dengan beach pants..tiada yang lebih grand dari mereka2 ini...KayEllians..*matilah alien...legends in their own mind...

lepas tengok2 orang kat GayVILLION..pakcik pun teruskan perjalanan ke TS tapi lalu BB dulu lah kan...Kaki dah menjerit..mintak nak lepak...

Sedih semacam tgk Bintang Walk..dah ler Starbucks tutup...Planet Hollywood plak..tah renovation ke...for sale ke..aku pun tktau...konpius sekejap...biar betul...takleh terima tul aku kalau Planet tutup...Kenny Rogers pun tutup..Kl Plaza plak..dah saling tak tumpah macam Puteri Park kat area umah aku tu...hidup segan..mati tak mau pulak...yang tak tahan tu kan...

DOME kat LOT 10 melopongg beb..sumer dah pindah kt PAVI kah?..macam tu lah adek2..*matila adek2 jugak yg kena...dah takda lagi dah..wajah2 seperti Viviana..Effy..Petanda..."Mat susly chaser"...Gold digger.. dan juga bini2 kaya yg menghabiskan masa dengan blogging..*matilah pakcik...aku leh pelik semacam plak...dulu BB walk meriah..macam2 event..macam2 manusia..dri yang kaya nak mampus (Tapi tak happy)..dan yang miskin (Tapi happy)...Dari Dome sampai ke San Fransisco Coffee tu..melopong je..owh ye..jangan kata aku pergi salah timing ok..it's weekend... -__-" Anyway...lepas penat berjalan..sampai jugak aku ke Times Square...kalau kat TS plak..aku lepak BORDERS je..sambil tunggu PENYEK cal..

Comic heavenn~..huhu..Bila dah jumpa tempat komik mcm ni..kepala pakcik tk pikir lain..X-MEN sajork la jawabnya...hik..leka pun leka gak masa baca komik ni..tapi pala ni tetap pikir..mana si PENYEK ni tak sampai2...janji 6.30..sekali tgk jam..nak kat kul 8...hati dah panas dah..walaupun tempat tu ada air-cond...slow2 aku bangun..Kaki aku makin meraung..dah mula penat...kuar dri kul 2..santak ke 8 malam..banyak bejalan kaki lak tu...Baru je nak cal PENYEK...die cal..tanya aku kat mana..die kata dah lama sampai..tapi terlupe pasal aku..die pi jumpa kawan dier yg lain jap...pakcik dah mula hangin..penat2 ni senang je naik angin..tapi agaknya nak marah pun penat agaknya time tu..so diamkan aja...

Dia ajak pi bowling...ergh..NO..tapi aku ikut gak...sampai2 kt tpt bowling tu..lane penuh..ada orang bertanding time tu..phew...lega..aku dah penat sgt..sampai malas dah nk snap2 time tu..nk snap2 ngan die mcm aku imagine/plan sebelum jumpa die pun dah tkde mood dah..tekak haus..pastu nk balik..tu je...PENYEK dtg bawak BF die time tu..ngan kawan dorunk sorunk...Plu Bot..40 ke atas cmtu..*noya~...lepas tak jadi men bowling tu..PENYEK ajak minum2...tapi sebelum tu kene teman die carik lampu bilik dulu..ya ampun..time teman die carik kedai lampu tu la yang paling menyeksakan..dah ler susah nak jumpa...pastu berjam-jam plak...dalam kedai tu...aku sampai bersila je kat kaki lima time tu penat sgt...dalam kepala..aku pikir nak suh Mr.Underadar je jemput aku dri LRT..sebab tk larat nk jalan kaki time tu...

Lepas 2 3 jam yg rasa mcm 2 3 tahun...kitorunk pun pi minum

ALHAMDULILLAH...haha..mrasa sirap limau ngan ais kosong pas tu..ya ampun leganya...tinggal kaki jer yg sakit..dan badan yg penat..tapi mood dah ok dah...PENYEK ajak lepak umah die..tapi of kos la aku tolak...kepala pikir nak balik je...

Dalam pukul 11.30 kot..baru la pakcik sampai umah..terbongkang....mcm paus penat berhijrah... -__-"

Sakit gigi-Out

Wednesday, February 18, 2009

Coldplay-Life In Technicolour (Crazy puppet show)



T´s a wild wind blowing,
Down the corner of my street
Every night there the
headlights are glowing

there´s a cold war coming,
On the readio I heard
Baby it´s a violent world

Oh love don´t let me go
Won't you take me where the
streetlights glow
I could hear it coming
I could hear the sirens sound
[ Find more Lyrics at www.mp3lyrics.org/17sH ]
Now my feet won't touch the ground

Time came a-creepin'
Oh and time's a loaded gun
Every road is a ray of light
It goes o-o-on
Time only can lead you on
Still it´s such a beautiful night

Oh love don´t let me go
Won't you take me where the
streetlights glow
I could hear it coming
Like a serenade of sound
Now my feet won't touch the ground

Gravity release me,
And don´t ever hold me down
Now my feet won't touch the ground.

Mula2 aku tgk cam bosan je...last2..makin menarik..makin menarik..i was like .."wow..wow..WOW..WOW..haha"..cool giler..lagu pun sedap..paling takleh blah...tiba2 helikopter dtg jemput..haha..kalau ada puppet show mcm tu...harus berdentum toke puppet tu punya teket..hehe..suke gak lagu die..lagu coldplay mmg sedap2..

Tuesday, February 17, 2009

Susah nk tido..

  • Aku suke kucing...tapi aku rasa aku alergic ngan kucing...kucing kene kaki..kaki gatal...tgn pegang kucing..pastu pegang muka..muka plak gatal..pastu mata gatal sampai merah2..gatal..gatal dan gatal lagi...tapi tk serik..tetap suke men kucing...
  • JU-ON 3 sucks...1 dan 2 lebih seram...dissapointed..
  • Underworld :Rise Of The Lycan best...mmg taste kt LUCIAN sejak Underworld 1 lagik..*tetibe..tapi tak best takde SELENE..rupa2nya SELENE lum ada time tu...rasa best dpt kenal ngan SONJA..yg mati terbakar dlm Underworld 1..tapi sedih (eventho dah tau dier akan mati terbakar) sebab dier tebakar masa babak2 akhir...sian LUCIAN mati bini..baru aku tau napa kalung die ada kunci tu...kalung tu SONJA punya...sweet...touching skek
  • MELL rajin lepak sini teman aku online sampai pagi..tak la sunyi sgt..dgn enviroment kt sini yg kureng skek lately ni..
Tau ler karpet tu sedap..overlah
  • It's month of love...tapi 4 pasang couple yg aku kenal bagai retak menati belah...yg dah terbelah pun ada...Owh ye..RIHANNA ngan CHRIS BROWN pun termasuk skali dlm 4 pasang couple tu..Time i met sum1..time ni la yg lain berantakan...*matila keseimbangan alam..
  • Aku rindu sangat2 Josh[Y].. MAKSUTIMAH.. AMIRA.. PENYEK.. HERO.. cengal... FIFI.. FARA.. ADIK.. BABY ...KC...JOJO..La Queen..podium La Queen... BABYBOYD.. ZUL.. FIRDAUS... KAK EJAH.. dan macam-macam lagi... -__-"
  • Aku tak sabar tunggu kucing kat depan tu beranak..dah la comel..bulu bagai di syampu2..bulu lebat..mintak2 anak die comel.. nk mintak kat mak die satu.. *sesuka je
  • Hari tu ada bunyik orang main henjut2 atas katil...padahal duk umah sorang2...hari tu ada bunyik org hentak2 kuku kat sliding door.. pukul 5 pagi.. "kretap kretap kretap kretap" bunyik dier...since that day..pakcik tidur dlm bilik sahaja..dlm keadaan paranoya...babi tau binatang2 ni...
  • Having a rough morning... :*(.. dah le mata gatal dek kucing.. pastu bengkak dek.......... deknon nampak cute pagi ni... dah sarapan?..
bukak lagu AFGAN and out

Thursday, February 05, 2009

The Musical Taggy Tag from ISIS..

I am so down...i can't write a thing...having a hard time to move on........tapi tetap tk serik...aha...i guess soon...u guys gonna see me brokenhearted again...fcuk..

But i guess i need this...taggy thingy...thanks ISIS..

THE MUSIC TAGGY TAG!
  1. Put ur i-tunes, mp3, mp4, windows media player, etc on shuffle..
  2. For each question, press the next button to get your answer..
  3. You must write down that song name no matter how silly it sounds..
  4. Tag 10 friends..
  5. Everyone tagged has to do the same thing..
erm...1st of all...this is not my playlist...it's HANANY's...so kalau lagu dier merepek..jgn kata aku bad taste in music.. -_-"..sempat carut sedih2 ni pun kan...

  • If some asked u.."are you occay?" you say.. MAN BAI-MASIH AKU TERASA.. (er..yeap)
  • How would you describe yourself.. NIKE ARDILLA-TAK AKAN BERSUARA.. (-_-")
  • What do you like in a guy/girl.. ACHA SEPTRIASA-KEHAMPAAN HATI.. (What the fuck with all the sad song nih..i know i'm in drama mode..perlu ke..?)
  • How do you feel today.. ZAMANI-KESAL TAK TERPERI.. (HANANY...I hate ur playlist)
  • What is your life purpose.. FRANCESCA PETER ft ROY-TAK KENAL MAKA TAK CINTA (Hmm..)
  • What is your motto.. MOULIN ROUGE ost-WE CAN BE LOVERS
  • What do you friend think of you.. ADAM CLAYTON n LARRY MULLEN jr.-MISSION IMPOSSIBLE Theme song (That impossible meh?)
  • What do your parents think about you.. ABBA-KNOWING ME KNOWING YOU
  • What do you think about very often.. NICKY ASTRIA-MENGAPA (yeah..why?)
  • What is 2+2.. BUNGA CINTA LESTARI-INGKAR
  • What do you think of your bestfriend.. LINKIN PARK-NUMB (motif... -_-")
  • What is your life story.. IMRAN AJMAIN-SUDAH TU SUDAH
  • What do you want to be when you grow up.. RIHANNA-UNFAITHFUL (BABI)
  • What do you think when the person you like.. JASON MRAZ-YOU AND I BOTH (mcm masalah bahasa je soklan ni)
  • What will you dance at your wedding.. AFGAN-TERIMA KASIH CINTA.. (T_T)
  • What will the play at your funeral.. MAIA-INGAT KAMU.. (either this taggy is pain in the butt..or it knows what i feel..creepy...)
  • What is your hobby.. SITI NURHALIZA-DIARI HATIMU.. (Blogging?)
  • What is your biggest fear.. TERIYAKI BOYZ-TOKYO DRIFT..(bodo sgt)
  • What is your biggest secret.. GARASI-HILANG.. (hmm..)
  • What do you think of your friends.. TIMBALAND ft T-PAIN-TALK.. (mmg korunk banyak cakap kan?)
  • What will you post this as.. REPUBLIK-HANYA INGIN KAU TAHU.. ...
Ok...I Will Tag..



Hik..selamat mencuba..walaupun ni kali ke 2 kot..aku wat Music Tag ni..it still gives me the creep..kejilah..