Sunday, March 15, 2009

A Day With Nurlea Laurielle Lai Lee Abdullah..

Jumaat Lepas...

Aku dapat msg kat facebook...si LKY aka NURLEA..suh miss call..tapi since aku takde kedit...aku call terus...pakai telefon rumah..

Aku -- KAU NAK APA?
LEA -- Kakak kat KJ ni..jom lepak2..lama tak jumpa adik..

*versi pendek katanya..berunsur kekwat plak tu..haha

Anyway..aku mcm terkulat-kulat jap sebab kene terjah tiba2 kan...memang dier dah bagitau akan turun KL minggu ni..lepak kat umah WAZI aka VOLKS...tapi macam biasalah...aku terlupa...anyway..jemputan dari LEA..samalah mcm jemputan dari celebrity...susah nak kata "Lain kali la yer"...lagipun memang dah lama tak jumpa die...see LEA?..pakcik juga boleh bermulut manis...hik

So lepas bagitau Josh[Y] dan mintak die jangan risau macam aku risau teramat sangat tiap kali die nk lepak ngan kawan die...aku pun pun bertolak ke KLSENTRAL...itupun sempat lagi lengah2 layan my baby..berat hati mok tinggalkan die..huhu..

Tapi yang tak bestnya...aku tak dapat bawak kamera..sebab FUZZ nk pakai untuk kereta dier yg rosak teruk eksiden ari tu...yer..die eksiden...Bak jatuh ditimpa tangga...FUZZ plak..dah eksiden di sabotaj jeruk pula...hik

Anyway...lepas jumpa LEA and VOLKS kt Kl Sentral..kitorunk terus gerak ke Kelana Jaya...minum2 kat Restoran...ar...SYED?..SYED BISTRO?..tak ingat sangat..lepas tu baru ke rumah VOLKS...Sampai je kat umah VOLKS...bende pertama yang aku buat...bukak lappy dan online with my baby...dier dah risau sangat...hukhuk

Lepas few hours...chitchat ngan Josh[Y]...sementara tunggu LEA balik dari berdating...*Sempat tu...kitorunk pi makan...potpet2 kat luar...then balik semula kat umah...still aku merungut tak bawak kamera...bukan je untuk my blog..tapi nk share ngan Josh[Y] gak..so memang ralat la jugak...Balik dri makan2..VOLKS terus packing2 barang2 die...sebab nak pergi Teluk Intan...nak siapkan orang kawin..

Aku plak...terus sambung ngadap lappy ngan Josh[Y]...haha...can't get enuff of my baby...LEA pesan..suh kejut 12.30..nk sambung outing2...dier nak membadak...penat balik dari dating la katakan...angau bukan main lagi..hebat sungguh pengangan POPOV...haha..anyway...sebelum VOLKS gerak ke Teluk Intan tadi...die asik perli..."Hmmm ko pecaya la Y...nak bangun kul 12.30 konon..santak ke pagi la jawabnya"...Ok..aku pun mula paham sifat2 seperti itu..haha..so..instead kacau die yang tengah berdengkur...aku layan Josh[Y] ngan aman...muahahaha...sampai aku sendiri pun letih...pastu tidur...

Esok Pagi

9.30 a.m...sayup2 aku dengar sore bapuk tu kejut aku tidur...tapi tak layan...i'm not a morning person...tapi LEA...dgn pintarnya...kejut aku mcm ni..

"Joshy call tu"

Bedesup laju jer tangan aku amik phone..tapi muka mamai..mata mamai...rupa2nya...kelentong baik punya...sungguh cilanat kakak...tapi mata aku lepas tu celik skek...terus ajak aku pi kedai mamak...breakfast...aku cuci2 muka...dah..tu je...aku rasa mcm kali pertama dalam hidup aku...bangun awal pagi..time matahari tgh terik..mata bengkak...pi kedai mamak...bantai maggi goreng...(macam biasa..tetap double)...tapi LEA lagi menarik...mula2 nasik lemak sepinggan..pastu maggi goreng sepinggan...lol...sekali lagi..pakcik menyumpah-nyumpah dalam hati...tak bawak kamera...sumpahan pertama untuk hari tersebut... -__-"

Balik dari sarapan...aktivit pertama...tgh HANNAH MONTANA...sampai tertido balik..haha...pastu pukul brapa aku tk ingat la...NURAFIFI aka FIFTH sampai...terus LEA tak jadi tidur..cucuk2 FIFI...sebab FIFI kuat melatah...dicuit punggungnya...mrasa gelek SHAKIRA satu round... -__-" ...

LEA ajak pegi IKEA..

"Jom pegi IKEA..Jangan tanya kenapa"...

Kalau adik2 suke ppc kt Gayvillion...LEA suke ppc n shopping kt IKEA..apa yg nak dimalukan? tataw...

Tapi yang penting...(#$$#%^^@@@ tak bawak kamera)

LEA tunjuk satu t-shirt ni..kaler kuning...tapi die hias t-shirt tu..dengan meletakkan cermin2 bersaiz kuku..di bajunya...1st thing on my mind?..she must be mad at her Mirror..coz that mirror did'nt give her the right answer..so she smash that mirror..and paste it on her t-shirt... Kalau siapa yg aktif di FACEBOOK..tiap2 hari korang akan tgk status LEA kat FB berbunyi begini...yang penting...LEA has a mirror with attitude...berbanding cermin Mak Snow White...

-- Mirror2 on the wall..who's the fairest of them all...and the mirror says.."You are..You are..You are the fairest of them all...5 years ago la....ops"

Mcm tu la pangai cermin LEA...

Membawa konsep.. Sila-Cermin-Diri-Anda.. ke IKEA..IKANO..dan THE CURVE...memang memanjang kat sana..org tgk baju tu je..nak2 plak time tengahari buta...so cahaya yg memantul balik dri baju die..melimpah ruah tengah2 IKEA...terasa macam masuk club tengahari buta...
-__-"..

Anyway..we had fun...eh..do we?.. but me definitely had fun...we laugh a lot..diss a lot..eh...aku lebih banyak diss la..haha..too bad takde kamera..kalau tak..at least korunk tau la kitorunk lepak mana kan...aku pun jakun gak tgk tempat2 tu..ni kali ke-2 aku pegi The Curve..last time pergi..masa tu beli bra Ex-Mama..untuk IQP.. -__-" ..memalukan...

Kitorunk round2 situ sampai petang je..lepas tu...dier tanya..nk balik or nk ikut die jumpa kawan2 die...aku cakap le nk balik terus...dier pun paham..aku kalau orang yg aku tak kenal...aku akan membisu beribu bahasa dan membatu je..LEA sendiri cakap...takut aku terasa "left out" jer...aku kenal LEA brapa tahun?..baru time ni..dier tgk aku bercakap dengan petah..haha...anyway..

THANKS kak...i had fun...semoga menang tahun ni ek..ops

Stabil-Out

6 comments:

Anonymous said...

"Aku dapat msg kat facebook...si LKY aka NURLEA..suh miss call..tapi since aku takde kedit...aku call terus..."<- Awal2 lagi dah nak buat orang pening! Ko cakap ko takder credit so ko tak miss call jadi ko call terus. Ko call terus tu, credit mai mana? Habaq la hang call dari phone umah! Choi! hahaha

*sambung baca lepas perenggan pertama itiew tadi. Matilakau mak nak komen paragraph by paragraph! MUAHHAHA! Hancurlah ruangan komen kau! Hahah

Anonymous said...

*versi pendek katanya..berunsur kekwat plak tu..haha <- Bodo! Versi panjang lagi gempaq lah! Ala ala versi KONTROL SUARA itiew! Mati la itu pun ala ala berunsur KEKWAT also! LOL!

Anonymous said...

Malas dah aku nak komen para by para. Mrasalah aku komen sum-up sajork!

1. Ko? Ko yang bermulut manis? CHOY! POSE POSE TIDO MANIS MANIS ade la! Muahahaha!

2. Hotak kau SYED BISTRO! Its FARIZ MAJU lew! Suke2hatikau ubah2 konsep citer ni kan? Muahahah

3. Baaaaaarua! MEMBADAK ko panggil aku!? Hanjs! Tapi part ANGAU tu betul, mak suke! HAHAHA! Tapi itu DENGKUR, ko biadaps yer! PUAKA punye hadek2! Dia yang berdengkur sambil pose pose tido feeling CHANTEK, aku juger jadi mangsa! Hanjs!

4. Hahahah part yang aku kejutkan ko tu, MEMANG MAK SUKE! Terus cam kilat ko bangun sambar hp ingatkan Joshy bebetul tepon! Hahaha JOSHY! SORRY NAH! Akak had to use you as bait! HIKS!

5. WOI! Bab makan tu, DETAILS nye tu PERLU LA KO NAK KASIK!?

6. OWHHHHHH!!! Ko diam diam pengamal CDH dan SDD eh? (CARUT DALAM HATI serta SUMPAH DALAM DIAM) - babi! Hhahahahahaha

7. "LEA tunjuk satu t-shirt ni..kaler kuning...tapi die hias t-shirt tu..dengan meletakkan cermin2 bersaiz kuku..di bajunya...1st thing on my mind?..she must be mad at her Mirror..coz that mirror did'nt give her the right answer..so she smash that mirror..and paste it on her t-shirt... Kalau siapa yg aktif di FACEBOOK..tiap2 hari korang akan tgk status LEA kat FB berbunyi begini...yang penting...LEA has a mirror with attitude...berbanding cermin Mak Snow White..."<- paragraph nih MAK SUKA! Hahahahaha

8. Question - DISS tu apa?

Dan dengan itu - maka, complete lah 10 comment untuk entry kau nih kakak kasikkan! HAHAHAHA

tidak dikehendaki said...

haiyo.. pengomen atas nih.. ;)

Anonymous said...

apuuuu...bait?....nice one!

shoud've been there! darn it!

Chef Aduka said...

Bila nak a day with ChefAduka lak????....sambil tarik cermin si Mak Snow White!!!!