Monday, February 23, 2009

Feels Good To Be Home..

Hik..Adik2 aku yang lain..maybe korunk dah kenal kot..sebab penah post dalam ni..tapi yang kecik ni..bukan adik aku...FIFI n FARA..kadang amik upah jaga SARAH ni..yup..babysit..dri dier belum boleh merangkak..sampai la pandai berjalan..pandai demand..pandai melepuk..dorunk jaga...she's like part of our family rite now..Tapi si FARA...lahanat sgt..keje duk mengular..dier tinggalkan si SARAH sorang2 kat umah..sib baik aku datang..kalau tak meraung sampai takde sore la budak ni...sib baik la abang ko ni jenis dah lembut hati..kalau tak dulu..aku la yang paling bengis ngan adik2 aku..tak cukup maki..lebam sana..lebam sini..yeah i know..not cool..pakcik insap..tapi skang BABY plak amik alih...tak pasal2 kene maki si FARAH petang tu..

"KO APASAL MERAYAU TINGGAL SI SARAH!!" --BABY

"Kejap je lah!..umah belakang ni je" --FARA

"Kejap bontot kau..Long sampai umah 2.3o tadi ye anjeng" --Aku

"Eh apa plak?! kita kuar rumah kul 3 ok..Long biar betul >:P" --FARA

"Eh..aku tau la pukul brapa aku sampai bongok.. Dgn SARAH MERAUNG-RAUNG kat dalam..sib baik la long datang..kalu tak?!..mampus si SARAH ni sensorunk ko tinggalkan!" --Aku

"Eii..orang kuar sekejap je la.." --FARA

"Bontot ko la kejap..sib baik la aku reti lagi mcm mana nak buat susu budak ni.." --Aku

"NI APASAL PINNGAN TAK BASUH?!..NI LA KO KATA KEMAS??!" --BABY

"DAH KEMAS LA NI BODO!" --FARA

"KEMAS KEPALA HOTAK KAU!..MCM NI KE RUPA KO MENGEMAS?!..BASUH SUMER NI..KEMAS DAPUR NI!" --BABY

Mrasa...BABY betul2 menghayati watak SITI TANJUNG PERAK dlm BAWANG MERAH BAWANG PUTIH...apa2 pun..tu la senario biasa kat umah aku...

Lebih baik hujan batu di rumah sendiri...

Peaceful-Out

8 comments:

.anakBISAYA. said...

hmmm....bontot?

[Y]..Just [Y] said...

aha..yup3..turn u on eh?..loll

Isis Natasha said...

yang adik ko baju putih pakai rantai
mak nak tu
mak sanggup bela
ala tolong kengkawan sekolahkan adik adik
hiks!
*NAK!!!!!!!!!!!!!!!!


hahaha

[Y]..Just [Y] said...

ISIS ---Pakcik dah agak...lol

Anonymous said...

Y, I can feel you as a caring brother...mr.under.radar.com...

.anakBISAYA. said...

turn on??.sereyyyyy.

hehe.blueeks.

Anonymous said...

wow gile dasat atmospehere rumah ko ey. :)

[Y]..Just [Y] said...

Anon : Ekceli tu kalau adik beradik jer kat umah..kalau mak aku yang balik..bunyik cengkerik pun leh dgr..sorunk pun tak berani bersuara...Mak aku paling garang