Tuesday, October 31, 2006

Beraya Di Highway!!!!!!!!!!!!!!

Ekceli...mak aku sendiri tak sure nak balik kampung ker tak nak masa 2 3 hari sebelum raya tuh...sebab atuk ngan nenek pun dah takder lagi..kecuali pakcik ngan makcik aku lar..dier kata..kalau nak balik pun...sehari 2 jer..pastu balik beraya kat sini...


My lil sis..FARA

Tapi si FARA...asik la desak nak lik kampung...yer la..budak2..raya kan best masa kiter jadi budak2 jer kan..dah besar ni..lain kes..si FIFI ikut ayah aku balik batu pahat...beraya kat batu pahat mesti best..walaupun adik beradik ayah aku 5 org jer..sumer kawin dah...tapi kalau time raya mmg meriah sgt..berbanding adik beradik mak aku..11 orang semuanya...tapi 2 bapak la...lansung tak meriah...bergaruk lagi ada la...eh..erm..tak nak citer lelebih..tak penting!..

Kitorunk bertolak dr Tmn Putra..*area kedai aku..Pukul..1.30 tak silap..lepas aku siapkan baju melayu customer yg terakhir..*tertinggal sepasang leyy..nak mampus katanya...Siap wat delivery neh..sib baik bukan aku yg antar..si IS yg anta..haha..padan muka ko...:P



Tensen pakcik

kit pala..sebab baju banyak tak cuci..sebab bz kat kedai jer manjang...pastu nak balik kampung time tu jugak...last2 org lain balik kampung bawak baju raya..aku lik kampung bawak baju kotor...mcm ker siyal..tapi sehari sebelum tuh..aku sempat la shopin' skek..ngan beli handphone baru sekali..*sila rujuk entry di bawah sundels..

Aku tak sedar lansung..apa jadi dlm perjalanan lik kampung...sebab..dah duduk jer dlm van terus terlelap katanya...mak kata..dier drive separuh jalan..pastu aku lak sambung bawak..sebab sesama letih..tapi mak tak kejut aku lansung..sampai la jam pukul..5 pagi kot..aku tersedar..sebab mak jerit2 suh bagun kuar dari van..sebab van berasap katanya...terpisat-pisat aku kuar dr van...berasap sakan enjin van tu...masa tu tatau lagi mana silapnya...kitorunk terpaksa tunggu enjin sejuk dulu pagi2 buta tuh...aku tgk airnyer kering...tu jer la yg aku tau..dlm 400 meter dari situ..ada telephone kecemasan yg PLUS sediakan tuh..aku ngan MAMA la kene menapak ke sana...

Ehh..aku mention tak..yg MAMA ikut aku beraya kat JB sekali tahun ni...beraya ngan mertua katanya...mrasa cium tangan aku di pagi raya mintak hampun..leyy..mauahhahaha..takder la..gurau je bab cium tangan tu..yg lain betul..hik

Masa tu..dah masuk 1 Syawal rasanya..kalau Ramadhan...leh la aku menapak jauh2 dlm gelap nak mampus nak pakai telepon tuh...ni dah habis Ramadhan..mula la aku ngan MAMA pikir bukan2..Asikla aku ngan MAMA tgk hutan kat sebelah kitorunk masa tuh..eeiiii seram sundal...sampai kat tepon tuh..dah aku suruh dier dtg tgk van segala...kena patah balik lagi..belah kanan gelap nak mampus..hutan tu..belah kiri..kreta ngan lori segala..laju menggila..Ya Allah..tuhan ajer yg tau..kempotnyer aku masa tuh..

Sampai2..dah ader mekanik pun kat situ..tapi bukan PLUS la..ntah kelly Ng mana ntah...bawak lori....err...apa nama..lori tarik yek?..ker..lori tunda?..eh aku luper la..*maluu..biasanya..org2 yg bawak lori tunda ni...mmg seronok jumpa kereta2 tersadai tepi jalan ni..dier akan pose2 profesional depan ko..kata rosak itu rosak ini..pastu kata nak tolong tarik sampai mana2 bengkel terdekat..dgn harga 100 ke 150 camtu...mak aku bukan jenis percaya ngan org..apatah lagi..org2 lori tunda yg kuat propah..pastu nak tarik kereta org paksa2..pantat kan dorunk ni?..sebab rimas sgt ngan kelly ng tuh..lepas enjin sejuk..aku tuang air..sampai penuh..sib baik ader air kosong dlm van tuh...kalau tak mampus...kitorunk tak sempat tunggu plus pun..sebab rimas sgt layan kelly ng tu pujuk2 mak aku kasi van dier untuk ditarik...nak dimaki..muka cam samseng...takut pulak..:P..

Mak pun sambung drive...Pukul 7 pagi..van berasap lagi!!..haiyoo...this is sooo gonna be a long day..*ampunkan bahasa inggeris ku..hik..

Dan mcm biasa..ntah dari celah bedah kangkang siapa ntah..lori tunda mesti ada...pelik aku...dari pukul 5 pagi..sampai pukul 2.30 petang kot...*mmg banyak kali berhenti uols...kene isi air..gasket terbakar la..air bocor la.. Dari 5 pagi sampai ke petang tuh..ader la..sampai 5 lori tunda kot singgah nak tarik van mak aku tuh..tapi one thing 4 sure..satu bende jer yg sama dalam propahan dorunk tu...gasket..gasket..dan gasket..Peronda plus pun kata camtu...mak aku hangin betul...pukimak betul **** nih..mampus la kena taghah ngan aku..biler balik kl kang..kata mak aku...mampus la orang tuh nanti...sian MAMA ngan NURUL..adik aku yg pengkid tuh...kena cedok air jernih


sian MAMA..dah ler kene cedok air bersih dr longkang..pakai sudu plastik kecik pulak tuh..Yang pengkid sorunk tuh..adik nombo 2 aku...NURUL..nama peng dier apa? tatau..haha..nak sgt beraya ngan mertua kan??..hah mrasaa..

Buang tebiat katanya..gamba lori pun nak amik..hik..dorunk tatau blog aku pemes..EH!! TERpuji diri sendiri pulak..ampunn uols..Syawal kan lum habis..hiks

dlam banyak2 lori tuh..2 lori jer yg mak aku izinkan dorunk tarik..satu peronda PLUS..sebab free jer...satu lagi sebab murah...40 hengget..tak larat org tu..kene gasak ngan mak aku..bab harga..hahahaha...Lori PLUS tu hangkut van mak aku sampai..Pagoh tak silap..kat tpt rehat tuh..aku carik..botol kosong banyak2..tadah air banyak..isik..pastu sambung jalan..ntah brapa kali brenti ntah...azabnya..petang raya tu taw..tak ker sedeeeyyy...pastu..biler dah nak sampai Simpang Renggam...Lori tunda YIN yg cas 40 hengget tu pulak yg tarik..sampai kat bengkel simpang renggam...pastu Pakcik aku amik aku kat situ..naik waja...legaaaaa skit..dah la penat menjahit tak hilang..pastu nak melayan kerenah van tu pulak..korunk bayangkan ajer la..penat nak mampus aku masa tuh...

Kesian aku tgk muka YIN ni uols..elok2 dier nak PAU mak aku..last2 dier pulak yg kena PAU..hikhikhik..matilah kau..

Pukul 4.30..barula..sampai...umah pakcik aku..GELANG PATAH..*bukan gelang ZIELA yer...sampai2...sumer terus bantai ketupat..as usual...feveret aku masa raya..ketupat nasik ngan rendang campur sambal kacang...*matila lapar pulak perut aku...Tapi..of kos la..ketupat nasik ngan rendang sambal kacang makcik aku tuh tak boleh celen..masakan arwah nenek aku...nak nak sambal kacang dier..takder siapa pun leh celen huhuh..berasap telinga ko kalau makan..hiks..hm rindu kat dier...

Tapi yang penting...Kat umah pakcik aku..ader air gas berperisa sarsi dan oren berjenama SITI MURNI..ko ado?? ado??..hik

Tu..sumer..cerita raya pertama aku...raya ke-2..of kos la..aku beraya umah pakcik ngan makcik aku...mrasa layan pic2 biasa masa beraya kat sana..

MAMA ngan MAK aku sama2 minat Bawang Putih Bawang Merah ni..hmm that's a good start kan??

Aku luper nak habaq..masa kat JB..aku sempat jumpa MAKSUTIMAH ngan AMIRA..PIJUT pun gegeh nih..dr negeri sembilan turun JB..nak jumpa bini..haiii "BERTUAH" la MAKSUTIMAH dapat laki mithali cam PIJUT kan??..Gamba ni kat CITY SQUARE JB...sempat la MAMA shop2 lagik..beli seluar baru..*makan hati lagi aku...Yang belakang dier tuh..AMIRA SAHARA..KB aku..yerp mmg korunk tak kenal dier..sebab dier mmg tak terkenal pung..*MATILAH AKU!!!..

Erm..baru aku pasan..gamba raya dah la tak banyak..gamba baju melayu pun takdo..dah sah2..aku tak sempat jahit baju melayu aku sendiri tahun ni..gamba2 yg aku snap masa raya...pun banyak muka aku..Teringat kan statement makhayam IMAN...

Iols rasa kalau bangsa muka jenis tak photogenic..kau shoot 3 hari 3 malam pun haram tak akan cantek!!!-MAK HAYAM IMAN-

So..tu ajer la kot..gamba yg boleh di display kan..yg lain banyak muka aku..al maklum aku jakun ngan handphone baru kan..and since aku ni tak photogenic mcm bloggers2 yg lain..yg cantik jelita lagi menawan kan..so i decide tak nak pose kat sini..hikhik..AWAS!! IMAH kalau ko curik gamba mespes aku yek...*bleyy?? brani mampus sound mak hayam..lol..

No comments: