Monday, September 18, 2006

Breathless

Bencilaaaaaaaaa

Dari semalam..semput aku datang...sampai la ni..tak baik2 lagik...dah lama gak aku ada "bende" nih..tapi tak terus sgt..biasanya 2 3 hari hilang la kot...sepupu aku suh pakai inhaler tuh..*tul ker spell?..Tapi aku tak nak..sebab..ntahla..aku rasa bila aku pakai benda tuh..*MAKSUTIMAH punya...semput aku hilang sekejap jer...pastuh lenkali ader lagi...Lainla aku tak pakai...lepas 2 3 hari dier baik..pastu hilang terus..tak kacau lagi dah...Tapi kadang2 kalau tak tahan sgt..aku pinjam jugak MAKSUTIMAH punya inhaler tuh..Tapi semalam bende tuh dah hilang...mrasala aku takley tido...kejap2 terjaga...hmm...tak lama lagi hilang la semput aku ni...mcm takder hari lain nak kacau...time aku bz giler ni plak dier kacau...elok2 aku dapat jahit 5 6 pasang sehari..*matila imprrove..haha..last2 ari ni aku dapat jahit 4 jer..

Bencilaaaaaaaa

Aku semput2 ni..senang tul mood swing...tak pasal2 ader org kene marah..hikhikhik...sib baik la orang yg sesuai..hehehe..Kawan Mak aku..nama dier ISA..ala..senang cakap dier ni..dier ni my father wannabe la..:P..mencila dah la...err..nak carut ker??..takyahla..

Kat kedai aku..tuh takder radio..so aku bawak la sebijik dr kedai aku satu lagi...TV ader..tapi asik layan TV kang..kerja aku tak jalan..cukupla..aku rehat 2.30 sampai 3.30 sebab nak tgk BAWANG MERAH BAWANG PUTIH...peminat setia sundell..mak aku bising2 pun..aku bantai masuk kedai 3.30 jugak..sebab tak nak miss..hikhikhik..

Eh..cerita pasal radio kan??..

Aku bosan giler menjahit kat kedai sambil dgr bunyik kuali jer manjang...yer la..kedai makan keliling..termasuk kedai makan aku..:P..Aku biasa dengar FLYfm..tapi tadi masuk kedai...tiba2..si IS..tuka stesen..hanjeng..tapi tak kisahla..dorunk bukannya minat lagu2 dlm FLYfm tu pun...perluker org umo 47 thn layan lagu PCD??..kan?..hiks..

Dier tukar stesen KLfm..aku rasa RTM ni..*matilah anti sgt stesen radio RTM..Dr pagi sampai ke petang...telinga aku disumbat ngan lagu2 tok nenek aku...bukan tu jer..lagu cina..india..org asli pun ada katanya...al maklum berbilang bangsa...aku selalu carut IS ni dlm hati jer..dier tanya sepatah..aku jawab sepatah...last2 ari ni..TERsound katanya..Effect semput sundell..*matila nyesal skek..Aku berani soung pun sebab mak aku takder masa tuh...selalu depan mak aku pendiam mautzz...sekali jer mak tgk aku meghoyan...toksah cerita biler la kan...

Aku tukar stesen..dr KLfm ker FLYfm..baru semangat skek...Last2 dier leh sound..

IS : Eh long..pesal tukar2?? uncle tgh dengar ni..*sambil muka buruk dier berkerut..


AKU : Bosan la stesen ni...bukan ngantuk lagi tau!..boleh mampus aku dibuatnya layan stesen ni..Sore Dj pun macam nak mampus tapi tak mampus2 pun!!

IS : Heek ele...ko ni..mulut ko pun sama jer la mcm mak ko..*sambil hempas gunting mak aku kat meja pastu blah..

AKU : HABIS TUH?? TAKKAN MAK KO PULAK!!!!!??...

Babi sgt..sib baik dier dah blah..kalau tak mulut aku tak nak kalah dah time tuh..dah ler dier hempas gunting emas mak aku tuh...baik aku..baik mak aku..senang cakap..mana2 tailor pun..kalau guntingnyer jatuh atau dihempas..mau meghoyan..sebab terus tumpul katanya..BABI TUL IS YG BURUK TUH...*Kalau HATTA jarum berlian..aku gunting EMAS jer lah..leyy wakakaka..:P

ADIK KU KENE SAMUN...
Yess uols..malam tuh lepas jahit baju..dgn letih gilaknya..aku pergi kedai sebelah plak..layan air suam..tak selera makan..Aku kalau semput2 ni..mmg tak selera makan lansung...Aku duduk semeja ngan MAMA..ngan BABY..

karakter baru dlm blog aku..
BABY aka FAIRUZ...adik aku nombo 3...ADIK2 BARU NAK UP..*matilahh aku carut adik sendiri leyy..hahaha...ADIK2 BARU NAK UP punn..dier pernah ada kedai makan sendiri..pandai masak sendiri lagik..KAU ADO???..*harusla backing lite2 kan..hiks..

Tgh aku layan sms ngan kawan aku...tetiba dier kata kat MAMA...

BABY : eeeiii dah trauma dah tgk handphone skang ni..eeii..

MAMA : kenapa??

BABY : Ari tu kena samun..siap letak parang kat leher kiri kanan nih...*sambil pose kena samun..:P

AKU : KENA SAMUN??!!..*buat2 cemas..padahal penat nak mampus campur semput nih..

BABY : Ha'ah..masa tu org tgh nak tup kedai dah...tak pasan..tiba2 ader 2 org mamat kat blakang..dah letak parang kat leher..pastu mintak duit..ader 3 orang..yg 2 org serang B..yg lagi sorunk jaga kak LEHA tu..dah la kak LEHA tuh sarat ngandung..eeii..

Yang kejinyer tuh..sambil cerita kena samun ni..leh duduk silang kaki ala2 setiausaha..pastu tangan pun bersilang peluk tubuh bagai ni...sambil memek muka kekwat semacam ni..
PANTAT SGT2!..:P

AKU : Pas tuh??

BABY : Orang pun kata la.."ambik lahhhh..ambik lahhh sumer sekali..handphone ni pun amikla sekali"..org bagi handphone sekali..sebab dah takut sgt masa tuh..

AKU : Hishh..selisih kan..*sambil carut dlm hati..elok2 org tu tatau ko ada handphone..yg ko hulur handphone ko pesal??..pastu trauma pulak kan?..:P..

Gila2 jugak la..kes2 samun kat area pandan ni...

Kat kedai makan baru yg mak aku bukak tuh...ader sorunk tukang masak baru..nama dier kak CINDY...mak aku kata dier org siam..tapi aku tgk dier kecek klate..lancar sgt nih..ruper2nyer duk sempadan la lebih kurang..tapi dier ngaku dier orang siam..tak kisahla orang mana pun...yg penting kak CINDY nih..Pondan CikLon...ehh tak gak..sebab aku tgk tetek ala2 dah kecut...tapi "shape" masih ada katanya...lagi meriah la..ngan BABY..campur aku plak...matila power of three...leyy wakakakaka..cipap sgt..kak CINDY ni kire giler2 gak...yg penting masakan dier aku leh layan la..tak la hazab sgt...hikhik..

Eh selain kedai makan baru ni..DEPAN KEDAI MAK AKU PULAK..mak aku bantai bukak kedai karaoke pulak...*matila toke besar yg gila kuasa..hahaha..*matilah aku carut mak sendiri..tapi bukan dier manage la..sah sah dier bz menjahit..KARAOKE tuh si IS yg uruskan...Keliling ni..org dah busuk hati nih..tak masuk MAKCIK SENGET yg selalu perhatikan kedai aku kat paragon tuh...Busuk hati la sundal tua tuh..nak carut pasal dier pun..entry aku dah berjela ni..tak larat plak..nanti aku kutuk dier plak lenkali..*kalau ada hp kamera..mmg aku amik gamba dier letak dlm blog ni..

Cerita pasal karaoke tadi kan...Boley tak ari tuh..tgh bz2 menjahit..aku terdengar org nyanyi lagi SITI SARAH..tapi lelaki sundell..aku sambil jahit2 tuh..carut la dlm hati...Hanjeng sgt adik2 berani mati ko kan..bawak lagi SITI SARAH depan kedai aku kan...hanjeng sgt2...last2 aku kuar makan..rupernyer si BABY tgh nyanyi...:P pantat sgt..FEELING KO KAN...yg KAK CINDY plak..jerit2.."BABY!!..nyanyilah la lagu SHARIFAH AINI!! hehehe"..astaga tuu lah dier pepondan kalau dah berjumpa kan..hikhik..

Matilah..aku pun tatau apa mak aku pikir..dah la aku asik berkepit ngan MAMA jer manjang...

Hmm..esok2 dah pose...HAVESLAA...aku taley cuti hari ahad lagi mak aku kata...sebab tempahan dah pack sgt!...matilah aku menjahit sampai ke pagi...matilahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....*pengsan...

Korunk dah rasa KURMA YUUSOOOFF TAAYYUUUUUUBBB..?...

Fuhhh...semputla sundal!!!

No comments: