Wednesday, September 30, 2020

Anggurnya si Platipus..

Tu diah..catchy x catchy lah tajuk aku pun..

Malam ni..seorang lagi housemate aku dah keluar dari rumah...tapi takde la selisih faham ke ape (is it?)...keluar sbb tekanan hidup..korang pun tau kan..macam mana terjejasnya hidup marhaen selepas PKP...yang dibuang kerja..yang bisnes slow..🙋‍♂️..kedai ditutup..hotel ditutup...depression and what not..memang struggle giler for some people nak cari duit or kerja..

My housemate is one of em...

The day he moved in and lived with us..was the day..he quit his job..

Choices..

But then again it was his choice..As long he pay his rent and everything..i dont think much about him being an Anggur from that moment...

Seorang housemate yang baik...selera humor dan cara bersosial yang sangat berbeza..but not an ass like some of my previous housemate...well...NOT an ass actually..maybe the way we do thing and handle things differently...lepas tu clash crash boom2 wala2 bing bang...yeah...in other words..Tak serasi..

Anyway today is Sept 30th..time to pay rent and all the bills...an of course me..seeing the big elephant in the room..tanya la housemate aku pasal sewa dia yang die baru bayar separuh..xde la nak paksa or peras duit orang yang tgh jobless kan..i understand his situation..its that ade something yang buat aku tertanya-tanya...So me...trying to be a new me..whatsapp dia..tanya terus terang...

"Kau ni bila nak kerja lahanat?"..

KIDDIN!!..no..im not that mean..but u guys get my point right..anyway im just gonna paste it here...like this!..

There..ini bukan sekali je..yg aku amik gambar iklan..tiap kali aku keluar ngan Hitam...semua iklan yang aku nampak..aku snap dan bagi pic...MR.DIY..Family Mart..Kedai Perabot..Kedai Makan...Semua aku snap..untuk dia pergi kedai tu tanya...

Ini tak..dia duduk mengkhatamkan movie2 yang aku download sambil menghabiskan snack aku dalam kabinet..selama SEBULAN..🤣🤣🤣...Aku x kisah pun..tapi bila effect duit sewa..terpaksa la tebalkan muka bertanya...hasilnya?..

TADI...Tadi ye..die angkut barang dia keluar..so berakhirnya hidup platipus di teratak buruk kami..Si Hitam dan Si Buruk Rupa...

Makan duluu..

Tak Boleh kuat lagila bunyik Grindr kau kat kedai makan ni hanat?..

#SalahkaAku #SalahAkuKe #SalahSiapa

1 comment:

i'm shin... i'm inesen said...

pasal anggur masam ni.. teringat kesah housemate arwah best friend.. budak tu sgt baek.. jaga arwah sejak study kat JB sampai la dorang pindah KL.. stay sama sama.. masa ada keje semua elok.. kalo shin dtg KL pon kami kuar sama sama.. semua ok . tp dia tersilap langkah.. percayakan somebody yang konon nk bisnes .. last last x menjadi.. pastu tanam anggur.. try buat mcm mcm x menjadi.. last last arwah kena tanggung dia.. pastu dia nk kawen.. hutang rumah x settle.. paham dia tertekan.. tp senyap tak nk bincang.. kesian.. sampai arwah meninggal hutang x settle.. sibaek adik beradik arwah tolong settlekan.. semoga ex housemate kamu tu murah rezeki.. dpt kerja.. jgn murung2 kalo x dpt kerje and jgn malas