Friday, September 09, 2011

er.. hi.. :-S Selamat Ari Raye wak..

I wanna say sorry.. but im not sure if i have too?.. silap2 next time buat lagi.. haha..

pasal lama tak blogging lah.. alahmak..

HOW ARE YOU?..

Im good.. (more like..FAT)..but im good...yeah.. dah terlambat ke kalau nak ucap..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Walaupun semangat raya dah hilang..haha..yang datang hanya perut yang makin membesar...(every damn year)...Hows raya anyway?.. This year for me kan.. is "Back to normal" raya..sebab?.. Aku start keje ngan mak aku balik... Beraya ngan family balik.. dapat shopping mcm tiap2 tahun balik.. dapat jahit baju melayu aku sendiri balik.. "with a twist" if u know what i mean.. tgk atas sattt.. baju melayu biasa ke?.. *matile angkuh..

Astaghfirullahalzim..

Jangan angkuh..hik..but yeah.. I Learned a lot masa kerja dengan WANIE dulu.. so mestilah praktikkan kot ye... anyway.. i can say.. I LOVE WHAT I DO right now.. tak mcm dulu.. aku tkleh fokus.. cepat bosan.. skang.. fokus dah up sikit.. OMG bosannya citer pasal kerja!!..

Mari cerita lagi..haha..

Kalau tahun2 dulu.. aku hanya menjahit.. this year its different...aku dah pandai potong.. thanks to my mom...walaupun masa memula motong..hati ni merungut menyumpah menyampah...sbb aku mmg tak suke buat bende yang aku tak reti...tapi lepas paksa diri..paksa belajar..akhirnya pandai la jugak...and the best part is.. Memang betul la mak aku cakap dulu..

"Bila pandai potong baju kurung moden..macam2 baju lagi ko leh potong"..

Out of curiousity... aku leh potong baju2 fesyen mcm dalam majalah2 tu...yes..out of curiousity...asik duk tertanya-tanya..mcm mana dorunk wat ni..mcm mana dorunk wat tu..sampai kepala otak jam.. last2 amik perca buruk2 tu...terus lukis terus potong..conteng2 la kain tu ikut rupa yg aku nakkan... memula rosak..2nd time rosak lagi..after few times.. JADI!..im like... OOOOOOOOOOOOOOOOOOO...gini rupanya.. then BAM! BAM! BAYUM!..satu demi satu baju kurung moden yang macam2 pesen aku gunting...time tu..mmg dah addicted kat gunting baju je.. mesin jahit tak pandang dah.. kekwat azab eh..

So Alhamdulillah ar.. dapat la amik tempahan yang mahal2 skek.. berbekalkan perca contoh yang aku buat suka2 tu..tayang kt cust..dorunk suke..then tempah..

Cerita stress..maki memaki..cust maki aku..aku maki cust time2 minggu dah nak raya tu..toksah citer la eh.. mmg dah biasa.. aku memang tailor yang ada attitude..not that im proud of it..tapi memang aku jenis yg tkleh kene marah ngan cust.. sebab sabar aku sume dah habis kat mak aku...not that i blame her.. but did u know...

Dari kecik sampai skang..aku tak pernah menjawab even sepatah pun ngan mak aku kalau die tgh berleter or memaki hamun..simply tgh naik hantu la..

So thats why aku cakap sabar aku habis dekat mak.. Bila org lain start marah or tinggi suara kat aku..aku terus meletus kat situ jugak...lantak kau customer atau aku yang customer...I just dont take crap from anyone..so yeah..thats all i can say about work..

Aku leh potong baju kurung moden yang ade pesen2 skek - Dont mess with me at my kedai

Itu je rupenye..haha..azab..ok2..mari kiter beraya...

Btw..sehari sebelum raya lah...masa utk menyiapkan baju family...masa untuk gunting rambut yg dah serabai tak terurus lansung sbb sibuk nak mampus kat kedai dan masa untuk shiopinnggsss...

sowi no picture.. :P

Kitorunk gerak ke JB dalam 2 pagi camtu..lewat sebab repair baju melayu pakcik aku ngan anak die..

Keluarga Zulkifli Yang Gigih

Tak ke mampus aku kalau dorunk baca ni..hahaha..anyway..tiap2 tahun..lepas Arwah atuk ngan nenek dah takda.. *sobs... Rumah dorunk la kitorunk lepak...Lauk pauk memang terbaekkk..walaupun kadang2 mak die kerek2 pengkid skek..tapi Jangan Buat Hal mempertikaikan kehebatannya di dapur...hahaha.. *tepaksa bodek skek2 lepas carut.. Ampun Mummy Didie haha.. *matilah link..

Kitorunk sampai GELANG PATAH dalam 7 pagi camtu.. aku drive 2 kali.. mak aku skali...Alhamdulillah kereta 2nd hand aku tak buat perangai...

yup..kereta 2nd hand... we'll get to that later..sebab 2nd hand kan..malas nak brag..

ZzZzZzZzZzZ..

Yup..aktiviti pagi raya aku... SEMUA terlajak...bangun2 je mandi...Makan ketupat nasik lauk rendang daging..serunding daging..sambal kacang dan lodeh.. WAJIB.. tiap2 tahun.. feveret bai.. so itula santapan tiap2 tahun beraya.. sarapan itu.. lunch itu.. minum petang itu..makan malam itu..supper itu.. gatah sesuka pun itu.. pastu balik kl..muka da mcm ibab tembamnya... *nanges.. lepas dah makan.. lepak satt.. pastu masuk kul 1-2 tengahari.. salin baju raya.. dan....

BERAYA LAH sampai lebam!..






Skek2 je dah la.. Hp bb curve tidak mampu menangkap gamba secantik ini.. ni sume hp baru BABY

Owh one more thing...kalau bukan pasal dorunk ni.. tak tergerak pun aku nak update Ghayo.. Thanks Amezy Syafie and Razif ... kalau aku lupe lagi.. bak kata Ana Raffali.. TOLONG INGATKAN AKU~..


Eh Dahla weh.. Ngantuk..

Maaf Zahir dan Batin-Out

1 comment:

i'm shin... i'm inesen said...

hebat.. baju raya modern