Tuesday, July 13, 2010

Perah Santan..

Aku baru balik dari Maluri..sebelum tu pi Jakel dan Cheras..its a bz day..but not "that" bz lah.. and its also a sunny..Sunny..SUNNY day...panas azab kot..aku yang jenis kuat berpeluh ni..mencurah-curah tumpah ke bumi.. *ayat caner tah..

Korunk tau tak ape maksud perah santan.. first time aku dengar pekataan ni...masa tu duduk FLAT SRI KOTA..BANDAR TUN RAZAK.. *kenapa caps? tataw.. masa tu aku kechil lagik..

"Long~~..tolong mak perah santan ni"...

Ye..kecik-kecik dah masuk dapur ni..dah ade 'bibik' pun..mesti tolong gak.. -__-".. kalau tak mak aku akan bertempik.. sampai pintu nombo 12 leh dengar..termasuk la tingat 11 ngan tingkat 13.. umah aku tingkat 12 pintu satu.. hik..Biasanya kalau style mak aku.. die akan blender kelapa yang aku jugak pi beli kat kedai bawah tu.. lepas tu campur air.. perah la genggam demi genggam..sampai kuar peluh-peluh manja aku..

sweet memory..hik

Tapi selain tu..ade maksud lain rupanya...sampai je kat sekolah rendah...aku dapat tau maksud kedua 'Perah Santan' ni which is PERASAN.. ye la masa budak-budak kan.. masing-masing kuat menyakat.. sakat-sakat bodoh tahap azab punya..

"Yasser.. Sabariah kem salam"

*kerut kening.."huh?" (nama betul aku YASSER btw)

"Ahahaha perah santan perah santan" (beramai-ramai)

Aku yang terpinga-pinga hanya mampu berkata 'babi'.. tapi dalam hati je.. itu pun lepas tau ape maksud dorunk ngan 'perah santan' tu.. kecik-kecik mencarut pun tak berani tapi skang?.. hik

Entry ni bukan pasal ape.. tadi aku ter-chat ngan sorunk budak 'perah santan'.. dah la sebelum tu aku baru post kat FB..

Panassss nau ari ni...senang je nak melenting.. -___-"

Tiba-tiba dier tuduh aku pakai taktik lama nak ngorat die.. i'm like WHAT THE FUCK??.. citernye macam ni..

Me -- Eh.. ko yang duk penara tu kan?
Santan -- Eeii.. ko salah orang ni beb..
Me -- lol.. ye ke.. sowi eh.. muka lebih kurang sama..
Santan -- haha..TAKTIK LAMA LA BEB.. sebab aku pun penah pakai..wakakaka
Me -- Ya Allah..maybe u rite.. but that is not my taktik ok..sowi (as in "sori skek")
Santan -- No Problem..

DAH LA DIE TUDUH AKU PAKAI TAKTIK LAMA NAK KENAL NGAN DIA.. PASTU PERASAN AKU MINTAK MAAF PLAK.. TAK KE POKEMAK PANGAI...panash la kalau dah pakai caps lock ni.. huh.. macam ke sial tahap konfiden sesetengah orang kan?.. barua.. Anyway.. aku terus delete Santan tu dari FB.. ngan aku senang.. wat aku nyampah.. aku delete kan je.. bukan macam sesetengah orang nak add sampai 5000 untuk cantikkan page.. yg betul-betul kenal tuan punya FB ade ke?.. but i'm glad dalam beratus-ratus.. aku betul-betul jumpa member yang betul-betul leh wat member.. :P...

Leng leng leng tergeleng-geleng-Out

3 comments:

ePpy said...

biasa la nok.. ko kan espalana makaroni al jabbie ** maksud tataw..

hiks.. anyway.. citer ko tak se best lagu ko.. leyyyyyyyyyyy cam tuh?

Kelomok said...

owh..lagu-lagu koleksi aku memang berdentum..mekasih..hiks

Kelomok said...

espalana jubo kau.