Tuesday, August 21, 2007

Iklan Lawak..Iklan Bodo..

haha..matila lawak bodow..

aku kat kedai duk gunting2 baju jahit2 baju tu kan.. telinga mmg tak lepas dr radio.. takder radio..keje aku tak jalan kot.. pasang lagu kuat2..selalunya FLYfm la.. then meriah la aku wat kerje...sambil miming dlm hati.. haha..

Uol mesti dah selalu dgr 2 iklan ni kan.. satu kat TV dan radio..(kereta PERSONA).. satu lagi iklan KFC BUCKET.. hik..

Iklan Lawak (bagi aku la) ..2 org mamat tgh main teka-teki.. aku tak igt betul2 la dier punya dialog kan.. but bunyik dier lebih kurang mcm ni ler..

MAMAT A- Benda apa yg ada 2 tgn..6 kaki..6 mata..sepasang sayap! (feel free to correct me if i'm wrong)..

MAMAT B-Ntah..apa bende tu? ALien ke??

MAMAT A-Salah..jawapannya... Koboi..naik kuda..bawak ayam..

Macam pantat!! dlm hati aku masa tu.. apa kejadahnya koboi nak bawak ayam masa naik kuda? tatawla.. bodo2 ajer iklan skang..hik.. tapi tergelak jugak ler masa berkerja tu..

Si MAMAT B pun taknak kalah..jual teka teki dier..

MAMAT B-Bende apa ni yek.. dier ada kaki..ada sayap..ada melengkung..ada bulat..

Jawapannya.. KFC VARIETY BUCKET.. ceh..bodow2 jerk.. Tapi lawak skek la iklan ni..drpd Iklan bodow PERSONA yg aku tgk kat TV..kat radio pun ado...

Aku serius tak paham la..biasanya org kalau nak pomot kreta..mesti la nak tunjuk kereta tu berjalan merentas bukit..gunung ganang bagai..masuk air kuar air.. Tiba2 PERSONA dier suruh tido..mcm ke bangang!..kata aku dlm hati....

Tak cukup dikutuk dlm rancangan oversea mana ntah.. Dihazabkan pulak keluaran terbaru dgn pose2 tidur dlm kilang jer.. sakit pulakkk hati kita awak.. tak jadi pulak nak belik.. e'eh..perasan ley..macam la mampu kan.. Tapi ada sorunk member tu kata..iklan tu nak menunjukkan yg kereta tu SELESA..hm..tataw la wak..

No comments: