Monday, August 07, 2006

BI2006 - Week 2 Assignment


YOU are the new Manager for Diddy AF4..As a manager..what would you do to get Diddy to be an established singer / artist in the Malaysian Music Industry?..

Sowi abg BAD...kiter main amik gamba tak tanya izin jer...Gamba ni cantik..siap ader frame lagik..gamba kat blog FIBS tuh..muker ngantuk penat segala..penat layan FIBS agaknya..*matilahh matiiii..So..kepada Contestant lain yg tak kenal DIDDY tu sapa..inilah dier...yer..aku pengsan..biler ader org tu tanya DIDDY tu sapa..leyy...

Tuu dier soalan..very the mencabar kepala hotak aku nih..penin2 pakcik pakcik dibuatnya...tak pernah terpikir aku akan jadi manager sapa2..manage diri sendiri pun fail..ni nak manage DIDDY..*sonok gak sebab taste..huhu..Harusla aku "manage yg lain dulu" katanya..wakaka..matilah aku!!..hiks..and as for DIDDY..bersiap sedia la..coz i'm gonna MANIPULATE YOU TILL MAX!!..leyy..Thanks kepada orang yang bagi soalan ni...aku leh la berangan jadik manager DIDDY kan...huhuhu

Uols..artis2 baru skang ni..aiyoo bersepah-sepah kuar..mcm budak baru habis kuar U..mcm kes pertandingan2 realiti kat tv skang ni lah..dgn AF nyer..mentorina la..satu dlm sejuta..idola malaysia segala..tapi yg betul2 naik ado?? nan ado katanya..hiks..i mean..tak ramai lar...yg ramai2 tuh..sumer dah macam stok2 maggi mamee slurpp yg sejuk...lansung tak diminatti..kecuali...jutawan baru tu kan..*teka sendiri..Tak luper jugak..yg still maintain "aura" dier..Jacklyn Victor..sujudd sgt2 kat voice dier..Ehh always tau aku kalau bercerita..mesti ke lain kejap..Maksud aku..bukan senang la..nak wat si DIDDY ni meletup..kene gegehh skek..jgn igt dier hensem dier cepat naik..lainla dier dulu ustaz kan..ops..


Sesuaii sgt2 kan..artis mee segera katanya..

K la..as a manager berangan kepada DIDDY kan...firstly..try to improve himself from the inner part...Aku akan hanta dier pegi belaja untuk sustain dier punya credibility..Sedappkan lagi vokal dier..kat guru vokal TERBAIK punya...banyak sgt guru vokal terbaik..so takyah cakap sapa la..janji yg TERBAIK...mcm skang ni..tgh hot..cikgu SITI HAJAR..or..SYAFINAZ *tetiba aku terbayang DD nyanyi soprano..matilah...Tak pun KAK MIMI bt HAZAMI..gitieww kan..Bukannya cukup pun apa yg dier belajar kat banglo tu pun kan...sambil main permainan budak2 yg Dr.F buat tu...apa yg improve pun aku tatau...erk..tapi ader la skek peningkatan kan dr segi vokal i mean..Cuma tak cukup jer...Aku nak dier kikis skek..trend nyanyi ngan muka tension dier tuh..*tapi aku suka actually..hik..kadang2 rasa cam dier ni..very the mysterious gitieww rasa cam nak kenal rapat lagi..Eh...aku manager dier kan..harus la leh rapat lagik kan??..kahkaha..Astaga...lebih2 lak aku berangan...Owh one more thing..nak bagi arahan kat DIDDY sat naa...

"Diddy..tolong la wak..buang cd Ibnor Reza..Nasir Wahab..Aman shah segala...awak ni kenapa..awak tau tak..ni zaman apa??"

Hikhikhik..lain mcm jer bahasa dier kan?? i suker suker suker..nak sgt aku jadi manager kan??

Kelas bahasa Inggeriss...alang2 serba boleh kann..apa lah salahnya...improve dier punya bahasa inggeris..kalau tatau lansung pun..start blaja..senang...kalau leh cakap english ni...aku tau la..Bahasa Malaysia lagi penting...cuma..kalau leh kecek bahasa omputih ni ngan lancar..bukan ker bonus tuh..bertambah ramai la peminat dierr kan...useful sgt2..mana la tau..kot2 menang MTV ASIA AWARD..takder la terkulat-kulat bagi speech kann..leyy..Tak pun...takderla..biler naik flight...pramugari tanya..

"How would u like ur coffee sir"..*somethin like that la bunyik dier kan..

KO JAWAB..

"In a cup please"

Menangis aku dgr...mmg la dalam cawan kan..takkan la dalam baldi..ko kenapa...kesian aku ngan artis wanita tuh..Soo..tu pasal lah aku nak DIDDY blaja english...:P

Pastu..Aku nak humban dier masuk dlm kem Grooming..leyy..ala2 kelas MISS J tak pun Mr.J...ALA2 k..bukan betul pun...*martylah sapa yg tak kenal mak hayam besar 2 ekor ni..hik..Aku nak "repair" postur badan..cara dier berjalan segala..sometimes aku tgk...mcm...ntah..dier mcm kekok dgn badan dier sendiri...sebab tinggi sgt kah?? atau..dier mmg tatau nak gunakan 'aset' yg ado...bongkok satu hal..*org kata kuat lancap..ye ker??..Kadang2 tuh..sambil jalan pun ala2 bongkok skek..Kadang2 tu mcm Zirafah dlm cerita MADAGASCAR tuh..berjalan pun tunggang langgang katanya..Uols tau citer tuh?..*matila kene maki ngan peminat DIDDY...sebelum ni kene maki ngan peminat UJANG kan..hik..me pasrah jer..(CDH)...Pastu wat la..make over lite2 kat rambut dier..badan dier tuh kene "bega" kat GYM...kan LEA kan?? beauty is pain katanya...TAHU TAK APA...*matila herbalife pun tak jalan katanya..ehem...Kalau kene gayanya makeover si DD nih...mmg meletups sundell...*terus MAKSUTIMAH meroyan kan...

Mr.Jay Manuel..and..Mrs.J Alexander..In case ada sapa tak kenal la...Cantik tak gamba Mr.J n his "Alter Ego" hikhik.meletopss..sentap aku..

Pastu...kenen2 la plak si DIDDY ngan dunia lakonan plak kan...kalau boleh..biarlah serba boleh gituu...barulah peminat suker...peminat2 zaman skang ni banyak cekadak skek..sesekor control queen control king segala kan..*tu pasal la aku taknak jadi penyanyi kan..Eh feeling katanya...So..kalau boleh..biar 'serba boleh'...barula orang suker..lagipun aku rasa..kalau dier masuk berlakon kan..leh la..dier buang perangai muka skema yg tak hengat dunia tuh...kadang2 aku rasa cam felix the second...kan?? korunk tak rasa camtu ker??..hmm..Kadang2 aku rasa dier ni kuat control pun ader..controlll jer manjang..aku tgk pun penat..kalau ley..aku nak letak dier dlm kotak kaca..pastu display kat BB kan..seminggu dua mcm tuh..biar dier tak laratt nak control lagik..*matila tiru NIKKI..leyy..hmm..Kalau leh kan..pastu aku nak kenen2 kan la kat AZIZ M OSMAN ker..SHUHAIMI BABA ker..TIARA JACQUELINA ker YASMIN AHMAD suh amik dier berlakon..Datuk "6 juta" tu definitely not my choice la kan..Tapi..kadang2 dlm dunia seni ni..kene pose2 munafik skek..tak suker pun wat2 suker..leyy..hiks..Camtula plan aku..suh dier berlakon...

Back to singing...komposer & liricyist mesti yg Meletup...barula kuar killer song...Kalau boleh..lepas kene reject dr AF tuh..cepat2 carik komposer wat lagu letup2..toksah laa nyanyi lagu2 "artis lain"..kalau leh..biar "artis lain" nyanyi lagi kiter..tak feeling ko??..hiks..matilah aku berangan sgt2 kan??..suker suker suker...matila..idea tak bernas pun..janji niat nak famouskan dier tuh ader..kan??..Erm..my feveret komposer would be AJAI la..leh tak??..tak pun IBU ADNAN...leyy..hiks..

Promotion!! promotion!! n MORE promotion!!...Media cetak..tekap..eletronik..elektrik segala la..Show sana sini..mesti rajin skek..pastu..Advertise melalui 'Brand Promotion'..cam NIKE ker ADIDAS ker..CK ker..dapat pose suar dalam pun best gak*matilahh aku berangan lagik..tak pun mamee slurpp tu ker..*motif?? tak CAPS?? hiks..tak pun..batang pen carrerra..ala2 bob...*sedeyyyyy..Macam ANDING dulu..aku carikkan sponsor untuk BRYLCREAM..baju..n some brand product..*ya allah..berangan giler babi ni kan..Kalau leh..brand meletup2 la kan..Kalau ikutkan la kan..aku lagi suker..sesuatu Brand tuh..yg popular kan artis...drpd artis tuh yg popular kan brand tuh...hiks..aku pun tatau aku cakap apa nih..sowi..Tak luper jugak welfare yer...nanti org igt DD ni giler glamer giler duit segala kan...sekali sekala..g la wat show..untuk anak2 yatim ker..beramah mesra skals..or warga emas ker...mama roza pun kepingin jugak apa nak jumpa DD ni..nanti aku tunaikan...

Louis Vuitton..leyyy..rasanya..ader few celebrity kat malaysia ni dulu..jadi model/duta Louis Vuitton kan

Pastu part yg aku suker...KONTROVERSI..muahahahaha...aku tau la kot..ader yg tak suker kontroversi...tapi suker tak suker pun..Bende ni jugakla yg naikkan artis..tak gitu??..tinggal lagi..kene pandai handle la..Kalau NING leh survive ngan kontroversi 'FANTASI' dier..aku leyy survive ngan kontroversi ciknek UJANG...*survive ke?? tatau..Takkan la..DIDDY tak ley survive..kontroversi dier berscandal dgn manager lelaki dier sendiri!! yer tak?? hikhikhikhik..i suker suker suker..Dunia artis kan mcm tu...kejap2 "panas"..pastu reda balik...pastu panas lagik..kalau leh..biar dapat kontroversi yg "PANAS" bagai nak rak..lagi la best..org akan igt sampai bebila...nak2..biler seseorang artis tu dah pulih dr kontroversi tuh...*matila meraban...Tak pun..suh jer dier pergi mancing..pastu hantar ikan kat umah anak dara org pepagi buta..ala2 buang tebiat katanya kan...tu pun kontroversi gak what..

Dan..akhir skals..Jangan KEKWAT!!...artis2 baru nak naik ni kan..selalu dikata kekwat tau..punyalah kekwat..ngalahkan pondan berangan kan..apa kes??...Bukannya dorunk kekwat..cumer maybe dorunk agak terkejut..dgn.."hidup baru" dorunk...dorunk susah nak biasakan diri...Tang ni jugakk la..aku nak jaga DIDDY tuh..so biar dier cepat2 biasakan diri..dan JANGAN KEKWAT...buat la mespes cam sesetengah artis tuh..so dier leh rapatkan hubungan ngan peminat2 dier..serapat rahim gituu kan...watla FanClub segala..tanpa peminat siapa la artis ni kan..TAK LUPER..TANPA MANAGER..SAPA LA KO KAN DIDDY...hengat tu baik2..kalau takder aku ni..tak berdentum ko tu nanti tau tak!...matila aku feeling2 lagik..padahal know nothing nehh lol...

So..dgn taktik teknik yg tak seberapa ni..aku harap DIDDY leh pergi jauh lagi dalam dunia seni ni...Yang penting dier rajin..org rajin ni..uols campak la mana2 pun..dier leh hidup...Kalau malass...ko campak dlm banglo pun..dier takkan senang sampai bebila...busuk2 pun sementara jer...

soo...BIUNDI Y2GAY...



No comments: