Thursday, July 06, 2006

Malu+Nyampah..

Aku lepak kat kedai Kak Ijah tadik..kat Paragon..sebab aku tampal seluar AMIRA EMELDA yg koyak tadi..*dier tu seluar berlobang jer manjang..ops..kenapa lobang?? tatau..*matila aku!..hiks...Kat kedai Kak Ijah tadi..aku belek2 la buku2 yg dier jual..dah lama tak baca buku2 dier..dulu masa kerja kat situ..selalu aku pinjam buku2 dari dier...mcm buku kisah2 nabi...kisah2 neraka syurga segala..*matilah nyahwaruk..lol...owh tak luper buku yg paling best...PERMATA YANG HILANG..*matilah aku!!! hikhik..uols tau ker buku apa tuh?..

Matilahhh seni nafkah batin!!!!LOL

Time tgh syok baca2 tuh..Kak Ijah..suh..jaga kedai jap..sebab nak g semayang Maghrib katanya...Aku dah tak sedap hati dah...yer la..kedai dier bukan mcm kedai jahit baju atau jual jajan segala...silap2 org tanya ..."dik..kaset untuk tahlil satu dik" dah terkulat-kulat aku tatau yg mana...hiks..

Datang sorunk customer nih..pompuan..belek2 Al-Quran...aku buat2 baca buku jer..kalau dier panggil baru aku layan..*matila kekwat!...Pastu dier panggil...aku tak tau brapa kali dier panggil...aku tak dgr lansung..suara ngalahkan orang nazak...aurat kot..*matilah aku!..mana tak nya..jubah hitam..purdah hitam segala...dier tanya.."Ni hadiah dier brapa?"..aku mcm "hah?" dier tanya lagik.."Ni HADIAH nyer berapa"..*matila aku terkulat-kulat lagik.."erkk ni mana ada hadiah percuma kak"...

"Astaghafirullahalazim...adik2..maksud akak..harga dier..akak tak leh sebut harga..tu sebab akak kata hadiah"

???!!! kompius...seriously aku tak paham lansung maksud dier..kene tanya Ustaza Imah Dickinson nih..


"Owh yer ker..hikhik..err harga dier ada kat belakang tu kak..saya ingatkan akak nak hadiah percuma sebab beli Al-Quran nih..hik"

Akak tu geleng kepala...*Hanjeng tak...: P

Akak tu amik la satu Al-Quran tuh..dier suh tapau...aku amik la..nak balut ngan suratkhabar..pastu baru masuk plastik...sebab selalunyer mcm tu lah Kak Ijah buat...masa nak amik tuh..dier leh tanya.."Eh..ni boleh pegang Al-Quran tak nih"

Aku rasa...kalau citer Bollywood nih..harusla..petir guruh ribut angin kencang sumer keluar...*sentapss campur malu uols..tatau nak kata apa..

Isk..sentapss..*matilah aku amik gamba dr blog Imah..

Aku tersengih-sengih cam kerang busuk.."Eh..err ha'ah la..luper plak.."..*ley??...Pastu aku amik kain yg Kak Ijah selalu pakai kalau dier uzur..untuk pegang Quran tuh...*Malu pun malu la..drpd aku pegang tak berlapik kan...Aku pun bungkus la..Quran tuh...Masa amik paper kat bawah meja tuh..dier sound lagik.."Eh dik..jgn letak kat bawah Quran tuh!"..ala2 meninggikan sore tapi masih tak kuat la bagi aku...Tapi aku tau la..dier nak Sound aku tuh kan..

"Eh akak nih..saya sedar la saya ni tak berapa pandai dlm hal2 ni banding ngan akak..Tapi takder la sampai bodoh sgt nak letak Quran atas lantai kak..rilek la." Aku dah hangin lite2 ni..tapi sabar jer la..sebab customer Kak Ijah..kalau takk...mmg kene hempuk ngan Rihal gak betina ni kang..hanjeng tau...

Haiiyarrghhh amik ko..

Lepas bungkus tuh..bagi duit segala tuh...Dier lepak situ lagi..baca buku2 tuh..Kak Ijah pun sampai...Aku pun cepat2 blah..makin meluat plak tgk purdah tuh..Tapi malu tetap malu..mencilah!!

3 comments:

goddessisis said...

hahha

nyeh .. kalo meks, mmg purdah tue beralih ke kepala aku .. merasalah aku kejar wanita bogel ngan rehal kayu jati

ArcHmaL HatiEmieY said...

matilah kau y....nasib baik ko tak kena panah petir kan....*nyuruk dlm tempayan naga*

imahlenngok said...

kalau mak , mak tanya dia:
nak hadiah sms ke 32999
taip PURDAH space tanya soklan 'apa hukum cover love bite dgn memakai purdah??
matila perli*