Friday, July 14, 2006

CORI2

KLEPET..SONGLAP..HARU2WEI

Hiks..masa tgh repair suar MAMA tadi..sambil layan lagu BUTTONS *perghh ingat lagi neh..MAMA panggil aku ngan muka cuak lite2 dier..

"Y..saya tgk mcm pencuri jer kat luar tuh..cuber awak tgk"

I was like hah?? aiyoo baru pukul 8.50 camtu..takkan dah start operasi kot..agak2 la..aku tak caya memula..aku tgk ader sowang laki cina nih..belek2 pintu kedai PlayStation neh..nak sedapkan hati MAMA..aku kata la.."Ala MA..ntah2 dier keje situ..nak amik barang kot.."..Tapi ikutkan..mmg dlm keadaan mengcurigakan gak la kan...kalau tuan kedai..takkan macam takut2 jer nak bukak sendiri...pulak tuh..nak bukak pintu ala2 takder kunci..*korunk imagine la kan..

Aku biarkan ajer..tapi tetap perati dari jauh...MAMA cam dah konfiden jer org ni mcm nak pecah masuk...aku pulak cam nak caya atau tak jer...perati punya perati..last2..dier kopek pintu besi tu ngan tangan dier sendiri...sambil tgn dier seluk2 kat dalam nak capai apa2 yg patut...cam tak best plak aku tgk..aku suh MAMA panggil ABG ZUL..*pak gad kat paragon point tuh..ensem uols..org sabah..matilah aku sambil pomot ciktan katanya..hiks..MAMA pun pergi la panggil gad..aku suh die panggil bang zul jer..last2..pak gad the store sampai 5 org dier panggil..tak termasuk HD lagik..pehh MAMA semangat neh..hik..Sementara MAMA panggil dorunk tuh..aku pergi la kat pencurik neh..memula aku igt org cina..last2..SIAM..hik..SAHH MMG SAHH..ala2 tak kasi dier cabut lari..aku ala2 lengahkan dier..sambil tanya dier..takder kunci ker?..memula dier tgk jer aku..ala2 "terkantoi ker aku ni"..last2 dier pun jawab la dlm slang siam dier.."ya ya tara kunci"..sambil dier kopak nyer pintu besi tu ngan kaki dier..aiyohh ni sudah desperate..:P..aku pun..tanya la soklan bukan2..so that dier tak sempat lari..pak gad dtg kang..lambat pulak MAMA ni..dier carik pak gad ker..dier main ngan pak gad kerr tatau..:P...

MAMA pun sampai..pakgad2 yg sampai pun feeling polis..leyy..ala2 nak berkasar tak bertempat..aku CDH jer..tetiba sorunk pak gad ni sound aku.."weih ko pegang mamat ni jap"..Aiseh..tak pasal2 aku lak kene melibatkan diri..mencilah..aku pun pegang la mat siam tuh..tapi bukan aku sorangla..2 orang..sementara yg lain panggil abg zul..sebab area paragon ni..mmg kene panggil abg zul..atau kawan2 dier..pakgad2 yg MAMA panggil ni..pakgad2 berangan bagus jaga THE STORE ajer..hiks...Aku rasa..dapat kat abg zul ni..mau lunyai mat siam ni kene lauk..hmm..cerita kene lauk nih..teringat plak zaman gemilang MAK aku masa dier jadi polis dulu...dier pernah cerita kat pakcik aku..sambil aku tangkap dgr..dier tangkap sorunk penjenayah pompuan nih..*penjenayah katanya...Waktu tuh..dier baru jer abis soal siasat puki ni...si puki ni dgn selamba..kuar kan rokok sebatang pastu layanzz...mak aku sound dier..jgn isap rokok...last2 dier sembur asap kat muka mak aku..pastu baling puntung rokok tu kat muka dier...Mak aku suh geng2 polis yg lain kuar dulu...dier tutup pintu pastu kunci...Pastu merasa la puki tu kene belasah ngan but mak aku..sampai kawan2 dier kat luar ketuk2 pintu sambil kata.."Dah la tu YATI..dah la tuh.."..Mak aku tak dulik..dier belasah puki tuh..sampai puki tu melutut mintak ampun..hiks..yerp..Mak aku mmg brutal..selain drpd control freak..:P..Tu pasal la..biler kuar cerita..tahanan pompuan kene ketuk ketampi dlm lokap aku tak heran sgt..sebab zaman mak aku dulu..lagi dasyat drpd bende tuh pernah berlaku..

hmm...

No comments: